Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 646 ggr
TollarPojken
0

HJÄLP!!

Ibland så händer det att nästan alla mina fiskar är vid ytan och typ andas luft nästan ser det ut som när det händer så tömmer jag vatten och fyller på med nytt och det hjälper. Men varför händer detta ibland? Ska jag införskaffa mig aquasafe kanske?

idaaforsling
0

Syrebrist? Har du rörelse på vattenytan? :)

Ellenor123
0

Har du tillräcklig ytcirkulation? Vattenvärden?

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

TollarPojken
0

#1 Jag tror att det blir rörelse på vatten ytan av min pump

Ellenor123
0

#3 Tror? Du ser väl om vattnet står still eller rör sig lite eller mycket? :)

TollarPojken
0

hehe okej, jag vet! :P Men det sur ut som om att vattnet inte rör på sig men när jag lägger i mat så ser jag ju att det åker runt lite som i en cirkel runt i akvariet på ytan

Ellenor123
0

Kan du kolla nitritvärde? :) Symptom vid hög nitrithalt brukar vara att fiskarna kippar efter luft vid ytan.

idaaforsling
0

#5 om det rör sig så pass lite så att det inte syns med blotta ögat kanske det är för lite? Prova höj pumpen lite å se om det blir mer rörelse, eller prova en större pump.

För att, som #6 säger, prova nitrithalten kan du ta lite vatten från akvariet med dig till närmaste djuraffär och be dom kolla åt dig, om du själv inte har test hemma. Kan hända att dom tar ut en liten avgift för detta :)

TollarPojken
2

okej tack så mycket för eran hjälp! :) jag har ökat pumpens tryck så nu får vi se om det blir bättre :)