Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 882 ggr
Nikka
0

Tips på växter?

Jag skulle gärna vilja ha ite tips på hyffsat lättskötta akvarieväxter. Dels växter som växer mer på bredden (gärna sånna som kan bilda "mattor") men också växter som går att plantera på rötter osv, gärna buskiga dvs. att de växter tätt på rötterna.

Någon som har något bra tips?

LajvKrattan
0

Det finns inga riktigt lättskötta marktäckare. Det som finns är saggitaria och dvärgsvärdplanta. Om du vill ha lättskötta växter så använd www.zoopet.com . Det är en fantastisk hemsida och du kan välja vilken svårighetsgrad du vill ha när du söker växter.👍

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Luddeg
1

Kolla in www.tropica.dk, där finns mycket bilder och info.

www.shrimpshop.se/forum

[Parlplattan]
0

Anubias!

Ellenor123
0

Min gräsmatta av Lileopsis Novea-zealandiae är förvånansvärt lättskött. Jag var beredd på att den inte skulle funka alls med tanke på att jag har den i ett räkakvarium utan Co2 och flytande näring. Däremot står den i en speciell soil(bottensubstrat) som ger näring och ska vara väldigt bra. Mattan får inte ens massa ljus eftersom jag har mycket flytväxter. Så jag vill helt enkelt bara säga att denna växt verkar rätt enkel, iallafall för mig, med Oliver Knott Nature Soil.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕