växt fråga
vad heter de där växterna som man planterar själv? Som ser ut som gräs typ? 🙂
Man planterar alla växter själv :)
Men du tänker nog på vallisneria.
Sagittaria Subulata?
Lilaeopsis novae zelandiae?
// Sofia
Blyxa Japonica?
Eller vallisneria som Dynamitella redan sagt :)
// Sofia

Han kanske menar att man sår dem själv? Finns det några akvarieväxter man köper som frön?🤔
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Precis man sår dem själv!! det menade jag! 🙂

Jag har ingen aning!😃
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
haha då får vi hoppas att någon annan vet! 😃
Aha, nä det har jag ingen aning om! Har du googlat? ;)
// Sofia
Så akvariegräs själv? Vad har jag missat?! :)
Jag vet att man odlar krasse och kattgräs själv hemma, men det är ju inte till akvarium.

Kan det vara eleocharis acicularis, nålgräs? Det ser ut som gräs och får frön när det växer ovanför vattenytan.🙂
Ja, men man sår väl inte det hemma? Det odlas ju "alltid" ovanför ytan innan det säljs också. Annars blir det bara en stor gräsboll utan fram och bak.

#11 Det har du rätt i, men vilken växt är det då som man sår själv?
Bra fråga :) Din gissning var alltså bra, det var inte så jag menade.
Snarare funderar jag hurvida ts fått lite fel information kanske. Eller så har vi missat något häftigt.
Det vad en tjej på sidan som fixade sånt "gräs" till sina räkor, jag hittar henne inte men ni kanske vet vem jag menar?
Hm. Var det här i forumet? :)
ja det är jag nästan 100 på #15
Misstänker att du menar mig? Eftersom jag har "gräsmatta" i ett av mina räkavarium och inte sett någon annan som har det här. Dom växterna har jag köpt, som vilken växt som helst, inga frön iblandade :)
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
aaah okej :)
Det började låta lite skumt. En tjej som odlar gräs i ett akvarium… Bra att sanningen kom fram :D
#19 hah
Jag odlar också gräs, kommer minsann inte ihåg vad växten heter men den sprider sig fint på botten. Använder extra näringsrik botten (hårda jordklumpar typ)
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram