Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 740 ggr
Toxics
2013-11-13 12:47
0

Kliar sig.

Jag har ett akvaruim med 8 vuxna guppys, två väldigt unga (ca fem veckor) Black mollys och en liten Ancistrus. Ancistrusen stannar bara hos mig i någon månad till för då är den för stor och får gå till min mosters akvarium. 

Men , de kliar sig! Hela tiden, allihop. Jag har letat efter vita prickar men kan inte hitta en enda prick på någon av dem.. 
Senast jag köpte fisk till det akvariet var för ca tre veckor sedan, då köpte jag fyra guppys. Men jag har inte upptäckt kliandet förän för någon dag sedan. 

Det enda jag har sett som är märkligt är Mollysarna som har sjukligt stora magar om man jämför med deras kropp. Plus att den ena mollyn är silverfärgad på magen istället för svart. Det ser ut som att den har kliat bort färgen (?). 

Hur som vad kan detta vara för problem? 

Just ja, akvariet är på 60 liter. 
Tacksam för svar

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Ellenor123
2013-11-13 12:49
0

Har för mig att de vanligaste orsakerna till att fiskar kliar sig mycket är parasiter och hög nitrit. Har du kollat vattenvärderna?

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Toxics
2013-11-13 12:50
0

Ja, ingen nitrit och PH värdet ligger på 7.1, det är väll ganska normalt? 
Det är därför jag anar sjukdom, men kan inte hitta någon =/

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

sauk1
2013-11-13 16:55
0

Inga andra tecken som t ex stämmer in på hudgrumling? Se zoopet.se för beskrivning.