Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1763 ggr
Hejsansa
1

Uppstartat Malawi kar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår la jag i några små bebis ciklider(10 st) i mitt Malawi kar som jag haft gående i ca. 2 veckor. De är riktigt vackra! Kommer inte på vad de heter för tillfället men jag kan skriva det i kommentarerna där nere om någon undrar. Fiskarna är vildfångade från Tjeckien & fortfarande så små då man inte kan se skillnad på dem. Men så småningom ska hanarnas vackra blå färg komma fram men honorna kommer förbli gula. En av dem har bara ett öga, den tycker jag är lite speciell. Det finns inte en sekund de är stilla, riktigt underhållande att kolla på!

emmej62
0

är verkligen fiskarna vildfångade ifrån tjeckien? menar du inte odlade ifrån tjeckien?

Hejsansa
0

#1 han vi köpte dem från sa att de var vildfångade men jag vet faktiskt inte

LajvKrattan
1

De kan ju ha fångats i Malawisjön och skickats till en tjeckisk leverantör som din affär beställt ifrån. Då är de vildfångade och från Tjeckien.🙂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Hejsansa
1

#3 ja så tror jag det är! :D

emmej62
0

det har du rätt i lajvkrattan😉jag tyckte det bara skulle vara så osanolikt om fiskarna skulle vara vildfångade och att var från tjeckien som är känd för att odla fiskar i stora mängder men sen är kvaliten värdelös.