Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 2027 ggr
Susanna_w
2

Alger!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad fasiken! Har börjat få alger (Trådalger?) på mina snabbväxande. Mina växter som växer långsamt har inga alls. Lysrören är bytta. Vad är det som inte stämmer i mitt kar?

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Susanna_w
0

Vattenpesten.

_

Susanna_w
0

En av det långamma som är fri från från detta.

_

LajvKrattan
0

Om lysrören är bytta har intensiteten ökat kraftigt. Växterna har nog inte hunnit anpassa sin växthastighet än, därav algerna.🙂

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Susanna_w
0

Jag bytte rören för jag trodde det var dom som gjorde att jag fick alger :( Så algerna fanns redan då.

_

sauk1
0

Är karet nystartat?

Susanna_w
0

Nej, det startades i februari. Det är de senaste 2-3 månaderna jag började få alger. Övermatning är det inte, Har bytt lysrör, ändrade ljustimmarna men inget som gör att det vill försvinna.

_

emmej62
0

då bör växterna inte må så bra särskilt när du får alger på växterna. gödslar du med mikronäringsämnen och makronäringsämnen? om du inte gör det MÅSTE du börja göra det. det är lika viktigt att ge fiskarna mat som att ge växterna näringsämnen.

Susanna_w
0

Jag använder PMDD och nu easycarbo. Jag gör samma i alla kar men det är bara i detta kar som jag har problem.

_

emmej62
0

vad har du för ph värde och kh värde?

LajvKrattan
0

Vallisneria brukar reagera dåligt på easycarbo, det kan vara en förklaring.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!