Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 705 ggr
[KiwieMie]
0

Ancistrus frågor

Min Ancistrus Amor är ca 5 cm lång nu och har inga spröt än (eller några tecken på spröt). Kan jag vara säker på att det är en hona nu?

Hen bor i ett 60-liters just nu, men jag har ett 220-liters med en reeves hane där jag har planerat att någon gång flytta denna Ancistrus till. Jag vet att folk har lyckas hålla reeves hanar och Ancistrus tillsammans. Hur stor borde min Ancistrus vara när jag ska flytta över den till mitt 220-liters? Just nu så har jag inte riktigt fått ordning på det akvariet och har aldrig lyckas plantera en växt där i för min reeves gräver alltid upp växterna och äter dem sen :/. Har även inte riktigt tillräckligt mycket filtration (har ej något ytterfilter utan två innerfilter).

emmej62
0

jag vet inte mycket om sköldpaddor men jag rekommenderar dig att inte flytta över den ditt om den kan få in den i munnen. hur stark cirkulation har du på filtrerna? och varför tycker du att du inte har fått någon bra balans i ditt akvarium?

[KiwieMie]
0

#1 I mitt 220-liters så har jag två innerfilter som sagt, ett som är till 90L och ett som är till 200L. Jag vet att det inte är tillräckligt men det är det bästa jag kan fixa. Vill ha ett ytterfilter i julklapp. Vattnet är grumligt med jag upplever det som om det blir klarare för var dag som går, tog bort vita stenar som förut var där i. 

Jag tror växter och mer sand i mitt 220L skulle verkligen hjälpa till :/ och även som sagt ett bra ytterfilter istället för två innerfilter.

emmej62
0

men då har du ju 70 liter över😉och har du inga höga kväve halter där i så är det inga problem med filtreringen. om vattnet där i är grumligt kan du pröva att sätt ditt ett kolfilter (om det får plats i ditt filter) detta hjälper dock inte om det rör sig om infusiorer.

[KiwieMie]
0

#3 Dessa två innerfilter tillsammans tror jag inte fungerar som ett 290L filter :/