Mossa
Hej! Jag har börjat fundera på om jag ska sätta lite mossa på mot rot. Men jag vet inte vart man kan hitta mossa, finns det i vanliga djuraffärer?
Tack för svar!
I bland finns det i djuraffärer men det är oftast riktigt dyrt!
Du kan ju köpa från blocket:)
Kom ihåg att mossa snabbt blir mer och det kan täcka hela karet så var noga med att rensa:)
MVH: En djurälskande Clara
54 liter sällskap 10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk 2 Sibiriska dvärghamstrar<3
Man kan hitta mossa ute i naturen.
Denna (naturliga mossan) är kanske inte helt smittfri. Kanske går att köpa "renad" i djuraffärer!?
Har själv haft akvarier, men inte haft behov av mossa.
🙂
#2 Fast du tänker väl på vanlig mossa nu? :)
#3 - Ursäkta om jag är något mossig. 😇
#4 haha :P
Javamossa har jag sett att det finns i djuraffären. Men det har varit väldigt dyrt :/
Typ java mossa fungerar bra att fasta mot rötter. Finns ibland i djuraffärer !
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Jag har javamossa och skickar gärna lite. Kanske finns det rentav killiägg i den - dock ingen garanti. PM:a gärna om du är intresserad! :)
Olle
#8 PMar dig Olle. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Beställ på nätet. Plantswap.se och akvarieplantor.se har. Det är dyrt dock. På plantswap är det lite billigare. Jag har olika slags mossor till salu om en månad när allt ska trimmas igen. Vad du än gör, köp inte en mossboll.. Har hört många skräckhistorier om dom. Det är tydligen någon alg i dom som sedan sprider sig över hela akvariet och är jättesvår att få bort.
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕