25 liter
Hur många räkor kan man ha i ett 25 liters?
Om man blandar crystal red och Körsbärsräkor. =)
Och sen funderar jag på om det verkligen krävs en pump i ett akvaruim med bara räkor som är så litet. Eller om det kanske räcket med en ganska stor syresten?
Tacksam för svaar =)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Syrestenen fyller inte den funktion filtret gör. Filtret innehåller nitrifikationsbakterier som omvandlar ammoniak och ammonium från fiskbajs till nitrit och nitrat som absorberas av växterna. Det omvandlar alltså dumheter till växtgodis. Det enda en syresten gör är att skicka bubblor från botten till ytan, vattnet syresätts knappt. Som tur är bildas nitrifkationsbakterier också i substratet, så om du inte har för många räkor kan det gå om du har i några i taget så att bakteriekulturen kan etablera sig. Om du ska Crystal Red skulle jag dock ändå rekommendera ett filter. Syrestenar är bara trams. 🙂
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Okej =) , men vad ska man ha för pump då? So räcker till ett litet 25 liters? . jag har tre olika pumpar hemma, men den ena simmar räkorna in i oh dör och de andra är för starka =/ .
jag har just ni räkorna i det stora akvarumet men hade tänt släppa över de i det lilla så småning om när jag fått ordning på det =)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

#2 Du kan sätta en bit strumpbyxa eller filtermatta framför insuget. 🤔
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Ett litet hangonfilter eller aqual fan mini eller aquael micro filter. Finns att beställa på nätet för nån hundring.
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Jag har Aquael fan, på den har jag plockat av kåpan så filtret är helt öppet, Funkar utmärkt :)
// Sofia