Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 803 ggr
Toxics
0

för många

Ja, jag har ca 15 stycken endlers som börjar bli stora nu och tar mycket plats. Tanken var att jag skulle ha dem tills de var stora nog att bo med dom vuxna i mammas kar. Men nu har hon fått en massa vanliga guppyyngel och satsar hellre på det säger hon. Så vart ska jag göra av dessa? Går de att sälja till djuraffärer eller är det blocket som gäller? . '

Just nu får de plats men det börjar bli trångt. 

Tacksam för svar.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Jens]
0

Bor du i närheten av mig så tar jag gärna dom =)

Toxics
0

Jag bor i Örebro. =) Vart bor du?

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Jens]
0

Ajdå! Det var verkligen en bit ifrån. Bor strax utanför Göteborg, så synd!

Ellenor123
0

Lägg ut en annons på blocket! Endlers brukar väl vara poppis :)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Toxics
0

Ja det är jättetråkigt! Men kan man sälja till djuraffär? eller? , jag har ingen aning =(

[Seaside]
0

#5 Hade jag haft plats över hade jag gärna tagit hand om dem - jag bor oxå i Örebro. Men hör med Akvariekällaren på Hertig Karls annars, vet folk som sålt fiskar till honom…

Ellenor123
0

Det är jätteolika om affärer tar emot fiskar. Det är olika från affär till affär, så det enda du kan göra är att fråga dom :)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Toxics
0

6# Ja det ska jag göra,  är inte ute efter att tjäna pengar på dem, bara så att de kan växa och inte blir för många i samma kar. =)

[Seaside]
0

#8 Vet att han tacksamt tar emot fiskar oxå. Jag gav några egna yngre fiskar dit vid ett tillfälle🙂

Naiz
0

Hur många fiskar är det du behöver "bli av" med? Eller finare formulering, hur många fiskar är det som inte får plats och behöver nytt hem? Honor/hanar?

wille_wille
0

Om du har någon fin hane kan jag vara intresserad av den/dom🙂

Vet dock inte när jag kan komma in till Örebro för att hämta isåfall…

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Toxics
0

Vart bor du?:)

wille_wille
0

Frövi, men åker in till Örebro lite då och då🙂

seba
0

Jag tar gärna emot de du behöver nytt hem till, har ett tomt akvarie som längtar efter invånare :) Vilken dag som helst från måndag passar mig.

Naiz
0

#14 du kanske ska skriva att du oxå bor i (eller vid) örebro ;)

Denna kommentar har tagits bort.
seba
1

#15, nu är du kinkig ;) Jag bor en bit utanför och har inga problem att åka in.

Toxics
0

Okej, för att förtyydliga! =) Jag bor i Pålsboda, vilket ligger en bit utanför också! Men seba, kan du inte alls denna helg ? =)

wille_wille
0

Jaha, då kan det nog bli lite svårt…

Toxics
0

19# Jo fast jag är också inne i Örebro ibland =) Och på helgerna när sambon är hemma så kan jag åka när som. =)

seba
0

Möjligtvis söndag eftermiddag/kväll, ska bort och vet inte exakt vilken tid jag kommer hem. Jag får se till att fixa det helt enkelt :)

Naiz
1

Pålsboda är ju inte så långt ifrån där du bor Majsan, kollade upp det jag ^^

wille_wille
0

Jag kan nog komma in till Örebro istortsett när som helst nästa vecka (vecka 44), ifall du har några kvar då.

Jag är främst intresserad utav hannar 🙂

Toxics
0

21# Okej, hör av dig då så löser vi det !

23# Jag kan inte se vilka som är honor och hanar =/

wille_wille
0

Tror lättaste sättet att kolla det på endlers är att kolla på analfenan (den som sitter där ynglena ploppar ut på honon).

På hanar är den avlång, som på denna;

http://www.diewasserwelt.de/guppybach-Dateien/Guppy_Olaf.jpg

På honor är den lite mer rund (tror jag, inte helt säker).

Toxics
0

Okej ska försöka kolla imorgon. :)