Kön på guppy
Nu ska en del av mina guppybebisar flytta så de mindre får mer plats men jag har så förbenat svårt att se skillnad på könet när de är så små. Försökte fota men de är ju inte precis stilla de små liven. Vad tor ni?
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
En till
Dom är fortfarande små för att se könet på då det kan ändras!
På bilden liknar det en hona
Hanar får mer färg än honor
Vet inte om det går att se. Vissa är smalare med smalare stjärt mesans andra har bredare men lite kortare.
Fast mina honor har väldigt färggranna stjärtar, dessa har samma färger som sin mamma.
När jag ska separera könen så kör jag på ifall dom har färg på fenorna eller ej (hanarna brukar få färg snabbare än honorna).
Skulle man flytta någon fel så spelar väl inte det så stor roll. Bara att flytta igen🙂
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Alla dem som har en svart streck i baken är honor :) så den första är en hona, och den tredje. Svårt att se på den andre. Det svarta sträcket är början på rom, och det har dem även om dem ej är befruktade.
Du menar den svarta pricken i "rumpan"?
Hur gamla är dom? Frågar av ren nyfikenhet då en av mina honor precis fått yngel :)
Kolla om vissa har utvecklat sitt gonopodium så vet du att det är hanar,
honorna är oftast mycket rundare om magen ganska tidigt medan hanarna är smäckrare
That's a cat...Not a horse.
Jag blir också nyfiken på hur gamla de är :) mina har också nyas fått bebisar :)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Alla som har en svart prick på bakre delen av magen är honor, de i samma storlek som inte har det är hanar. Färg och gonopodium syns långt senare så honornas prick är det första tecknet som kan skilja könen.
De är blandade åldrar, dessa på bild är ca 4 månader.