Skryttråd ^^.
Har ni någon akvarieinneboende ni vill skryta lite om? Jag har en ursnygg ancistrushane på 11-12 cm som jag är väldigt impad över, trodde inte att de brukade bli över 7-8 cm så han är min stolthet ^^. Har tyvärr ingen bild på honom, men ni får gärna lägga ut bilder på era snyggingar! :]
#1 herregud va vacker!!!❤️

Jag får väl stoltsera med min gamla praktbotiatant då. :) Hon är nästan 20 år gammal i min ägo. Var inte mer än ca. 4cm när jag köpte henne och nu är hon närmare 30 cm. Har även en hane som köptes samtidigt och är alltså lika gammal men inte lika stor, "bara" ca. 25 cm. Hon och han går ihop i ett stim med ca. 15 andra praktbotior i varierande storlekar och ålder.
#5 20 år! Så fantastisk och tanten ser fortfarande fin ut!!
Min självodlade Guppy hane Julius, 9 månader gammal nu :] den enda bland den kullens hanar som fick en helt rak ryggrad ;) En röd och lång fena, lila kropp och en rosa ryggfena >w<

Det är med stor sorg jag nu kan meddela att min gamla Praktbotia som jag skrev om i #5 har dött. Detta är så otroligt tråkigt eftersom hon har varit med mig i nästan 20 år.
Detta kom helt oförberett då hon var hur pigg som helst så sent som igår.
Jag upptäckte idag när jag matade fiskarna att hon lyste med sin frånvaro så jag började att undersöka i akvariet vart hon var och såg att hon låg blek och stel i en grotta på sidan. Jag fick en klump i magen för jag förstod ju att hon var död.
Jag plockade upp henne och såg att hon var uppsvälld i kroppen och jag ville ju förstå vad det var som dödat henne så jag öppnade försiktigt upp henne och ser att hon är full med rom och gaser. Vet inte dödsorsaken men nu får jag väl begrava henne ute i trädgården. Det kanske kan tyckas överdrivet att begrava en fisk men när man haft en fisk så länge så blir man faktiskt riktigt fäst även vid en fisk.
Hon har i alla fall haft ett bra liv i mitt akvarium så jag får väl trösta mig med det. :(

#8 Vila i frid tanten. 😢🌺
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
#8 Usch vad tråkigt, vila i frid. :(
Ohhh, det berörde mig verkligen. 20 år är en lång tid och man fäster sig väldigt mycket då. Mycket tråkigt att höra! 🌺