Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1730 ggr
[Proppan91]
0

Slöjstjärt golfboll?

Är lite nyfiken på vad som gäller med slöjstjärt golfboll har de slutats att säljas nu? Har hört lite olika och såg senast i somras en djuraffär som sålde. Vad gäller?

[raichu]
1

Golfboll tycker jag personligen inte att man ska köpa (eller ens odla för den delen) då jag ser det som djurplågeri.

MVH//Patrik

[dynamitella]
0

Jag har inte hört något om detta. Däremot har jag aldrig ens sett en golfboll personligen. Våra affärer här nere verkar aldrig ha haft dem inne "av sig själv" utan beställer bara efter önskemål.

[KiwieMie]
0

#1 Varför är det djurplågeri? (bara en fråga för jag har ingen kunskap om detta, dock skulle vilja lära mig).

Vet att många tycker det är rätt omoraliskt hur vi idag odlar slöjstjärtar idag, dem är ju så modifierade. :P

mejamylove
0

Menar du såna som heter pearlscale på engelska? alltså med typ "vita" fjäll, isf har grizzly zoo såna i uppsala :) Fast inte lika tjocka.

[raichu]
1

Har du sett en golfboll personligen?

Så tjocka som de är avlade att vara är inte bra för fisken.

Det finns ju så kallade ballongmollys med och det är exakt samma där.

[Proppan91]
0

Det är väl mest tjat om att det var nåt med simblåsan personligen gillar jag golfbollar för de är grymt söta men tycker samtidigt synd om dem så får bli vanliga slöjstjärtar för mig

farido13
1

jag har sett en golfboll alltså en Guldfisk och det var i brommazoo och den var rätt så tjock och mådde faktiskt bra enligt mig. den var pigg och simmade runt  den var troligen 20 cm lång och höjd alltså fet 13cm.