Fredagsmys
Som vanligt innebär fredagskvällen rengöring och delvattenbyte av 460l karet här hemma.
Eftersom jag är ganska kort får jag halvt hänga ner i karet när jag gör rent så helt logiskt får man ju klä sig där efter. Min man tittade skeptiskt på mig när jag kommer ner ikläd bikiniöverdel och frågar om jag har tänkt städa det eller snorkla i det.
I morgon bär det av till akvarieaffären igen och hoppas att jag kan ha lite självbehärskning den här gången. Jag har dock inga höga förhoppningar om det.
Ahh, lite humor är aldrig fel på kvällskvisten. ;) Nåväl det som jag inte förstod var sista stycket? Vad är det du inte har höga förhoppningar om? Har du skrivit i något tidigare inlägg så måste jag ha missat det.
#1 Ingen hög förhoppning om att jag skall ha självbehärskning och inte spendera alldeles för mycket pengar. Men det är ju så roligt att handla nya saker och fiskar.
#2 Ahh, det var inte värre än så. Det där 'beteendet' känner jag igen väl ;))
Ja det är ju så roligt att fixa med karen.
Jag skulle gärna ha fler men min man tycker att det räcker. Men man får inte vara dum, så jag har köpt ett i present till sonen.
#4 Hahaha! Jag gjorde så att jag överraskade min äkta hälft med att ha ett akvarium till 'helt plötsligt' i hemmet ;) Den bara stod där helt färdig! ;) Mja, liten vink om köpet blev ju dock ändå. Så elak är jag inte ;))
Jaha, ingen självbehärskning den här gången heller. 😕
I stället för att bara köpa mat så kom jag hem både med nya fiskar och ny inredning. Som tur var så va bästa vännen med och kunde tala om att jag inte har råd med det där fina 200l akvariet just nu.
#6 Hahaha! Tur att du hade med din vän. Själv så intalar jag mig själv att inte köpa något hem och lovar att jag inte ska köpa för mer än några hundringar men det blir alltid mer! Grrr! ;) Idag har jag gjort om det lilla akvariet helt för jag ville ha sand istället för grus. Mina äpplen gillar inte grus. Allt är klart men det saknas lite växter så jag ska in i morgon och ska bara handla för max 300 kr! Ska se om jag fixar att hålla det ;)
Ja men jag behövde verkligen de siamesiska algätarna som kan äta min tofsalger och då behövdes det lite fler grottor så att mina malawiciklider inte bråkar med dem
jag har en tumregel för att inte få påssjukan när jag åker dit =P ta ut kontanter och bara ta med det man behöver och lämna korten hemma då får man suget men man brukar klara sig nästan hela tiden =)
sen att den där beställningen till nästa ggn är svårare att undvika….. ska nog vara tyst nu men jag behövde dom 3 pumparna till mitt räk hotel…….. som jag inte ens har råd med invånarna till på ngr månader =P
#7 Ursäkta men din bästa vän? Hindrar verkligen en bästa vän ett köp av ett akvarium?
#ptb
Men jösses vilken bra idé! Det har jag aldrig tänkt på så det ska jag prova imorgon att ha med kontanter och lämna allt annat hemma! (funderar på att om jag ska ha 600 kronor med mig istället för 300 ifall att…) 😉
#jensw det ska vara du till allt då jens =P eller så kan du få mitt konto nummer rakt av så jag kan börja shoppa malawi till frugans kar =P
#13 Haha… men jag tror att frugan din blir tokig då me!
#14……. tokig DÅ…….. hon är redan tokig… hon har gett mig en shoppinglista på X antal fiskar och då bör tilläggas att att det är över 30…. och det är hon som är den mer ekonomiska av oss två… =P
#15 Haha, det finns många 'tokiga' akvarister här hör jag! Skönt att veta att man inte är ensam ;)
hon tyckte preics jag skulle skippa mina princessor "brichardi" för att skaffa Tropheus sp. Red…..
Jag gillar verkligen malawis och vet vad du pratar. Har tänkt att göra ett kar för dessa vackra fiskar men får se om det verkligen blir av.
Tyvärr så glömde jag att lämna kortet hemma men det blev ändå bara 495 kronor! Det är ju verkligen bra! *klappar mig själv på axeln* 🙂
#13 Men Malawis är ju nästan som att tjäna pengar med tanke på hur mycket de ynglar av sig. Men min man tycker inte riktigt att det resonemanget håller längre 🙂
Såg en villha fisk i fredas 😍 men inser att det är nog med algätande fiskar i karet redan 5st siameser 2st golden-nugget 6st sewellia-lineolata.
Men det kan nog gå om man matar dom med lite grönsaker. ☝️ https://www.google.se/search?q=Garra+flavatra&tbm=isch
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅