Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 489 ggr
HundLisa
0

Starta akvarium!

Jag har blivit sugen på att skaffa akvarium. Tänkte mig ca 100 liter. Har ni tips på bra nybörjar sötvattenfiskar som passar bra ihop?

MagArne
4

Nybörjare är alla som inte vill läsa på något om akvarium. Är du villig att läsa på lite innan du skaffar akvarium så kan du sköta i stort sett alla fiskar utan större problem.

Börja med att besöka en akvariebutik och fotografera intressanta fiskar och dess namnlapp. Hem och läs på vad fiskarna ställer för krav på akvarium och inredning.

Största hindret skulle väl vara att det inte går att blanda fiskar hur som helst men berätta vilka fiskar du tycker om så hjälper vi mer en gärna att berätta vad som passar för just dig.

sauk1
0

Två till tips, från en nybörjare:

1. Spontanshoppa aldrig fiskar! Läs på om dem före köp, i lugn och ro. Zoopet är en sajt med bra artbeskrivningar, när du sett något du gillar.

2. Lita inte blint på personal i butik, en del är inte så pålästa som de verkar.

LajvKrattan
1

Jag håller med #2. Folk i zoobutiker har oftast noll koll. Lita inte på försäljare! 🤫

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

-Cissi-
0

Ts :) du har redan gjort ett bra val med att vilja börja med ca 100l akvarium. Dom är mycket lättare att sköta än ett mindre och du har lite mer fiskar att välja mellan.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

emmej62
0

Hej! jag vill länka dig denna tråd för att läsa på om vattenkemi www.balder-balder.se/vattenkemi.htm