Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1117 ggr
[fantasi]1
1

överlevnadskills!

jag känner att jag måste dela med mig av något som hände mig i helgen!

jag och min sambo var och hämtade några av mina akvarium som stått hos hans föräldrar ett tag då vi har flyttat. vi flyttade över alla fiskar i ena avkariet till ett resekärl och tömde det sedan på vatten men lämnade kvar rötterna i det.

sedan fortsatte jag men det andra akvariet och gjorde likadant där.

vi lastade på alla akvarier på bilen och åkte sedan hemmåt, en resa på dryga halvtimmen. när vi kommer hem och har lastat av allt och börjar fylla dem med vatten igen så ligger det en till synes livlös Ancistrus i ett av dem, det första vi tömde :(

jag fångar upp den och lägger den i resekärlet istället, helt säker på att stackarn hade avlidit, men sepåf*n! den lille hjälten tog sig väldigt fort och simmar nu runt som ingenting! det betyder att hon först har legat utan vatten (antagligen sugit sig fast på en rot) hemma hos svärföräldrarna i ca 45 minuter, sedan åkt bilflak på motorväg ca 30 minuter där det säkert var minusgrader!

hur är detta ens möjligt?

har ni några namnförslag på den lille damen?

LajvKrattan
0

Fascinerande. 🤔 Fiskar kan verkligen vara tuffare än vad man tror.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

[dynamitella]
0

Detta har nog hänt alldeles för många av oss! Ancistrusar som klämt in sig i rötter och dekorationer, som sen kommit fram någon timme senare :)

En av mina dog på det sättet när jag var ung. De andra 4-5 gångerna har de överlevt.

Och nu lämnar jag "ingen rot ovänd" innan jag tömmer karet :)

Zureel
0

Hade det varit en kille hade jag föreslagit Fenix

slemmis
0

Nästan samma sak har hänt mig med. Precis som dynamitella sa. Vi skulle städa och möblera om och en rot skulle vi bara ha i en hink. Men vi hade lite vatten i hinken så att den inte skulle torka ur. Men i alla fall så skulle jag ha den där roten två veckor senare. Och på den va det en (från början liten men i hinken hade han växt enormt mycket) Ancistrus. Han heter herbert. Förlåt om jag typ tog över tråden

mvh slemmis

Hell
1

Hade en liten galaxdanio som hoppade ur akvariet utan att jag märkte det när jag höll på och fixade. Gick ifrån akvariet och kom tillbaka efter flera timmar och såg att han låg utanför. Tyckte det var väldigt tråkigt men när jag skulle plocka upp honom så hoppade han till. Då hade han överlevt genom att ligga i den lilla lilla pölen av vattnet som följde med honom ut ur akvariet. :P

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr