Vad händer med kardinalen?
Nu börjar ni nog tröttna på mitt sjukdomsprat ☺️Förlåt. Jag är kanske för mycket "på tå" just nu.
Satt och fotade akvariet lite, precis nu, och funderade över några kardinaler. Deras buk ser så stor ut och man ser det vita undertill. Kan någon gissa vad som är på gång? Gäller kanske tre av tio. De är superhungriga jämt och dessa tar för sig. De äter som bara den. Har de ätit för mycket eller blivit sjuka? Borde inte vara bukvattensot, eftersom de är så pigga och matglada?
Nu när jag ser bilden ser ryggen rätt krökt ut. Det har jag däremot inte tänkt på när jag tittar på dem. Den mörka siluetten på ryggen syns inte så bra och det blå tar över, därför blir ryggprofilen lite konstig.
Ser ut som fisken är romstinn :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Kan det vara möjligt? 3 av 10? Undrar om någon annan är hane eller om de var så från början. De ska ju vara svårodlade väl, så den rommen lär det ju inte bli något av i det här nybörjarkaret :)
Det är rom ja (eller kanske lite tjocka efter matning), men tvivlar på att dom kommer leka så blir nog inga bebbar.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Just nu bara glad att det inte var någon ny sjuka 😃
Jättetack för svaret!
Så lite så :)
Mm, det ska jag också i PM men det är bra att dubbelkolla ;) … och nu ser jag att det är Kardinaltetror!
Inte svårt o få dem att leka om du vill..byt vatten 1/3 o häll på iskallt vatten, då stimuleras de till lek. De leker när det regnar i naturligt tillstånd. :-) Mina leker här då o då, tyvärr har jag så många rovfiskar som snabbt äter upp äggen. 😕