Sjuk kardinaltetra
Jag har nyligen upptäckt att kardinaltetran i skolans akvarium är sjuk. Den har en vit utväxt på munnen. Efter lite läsning fruktar jag att den kan ha munsvamp och eventuellt smitta de andra fiskarna. Eftersom vi ändå inte planerar att skaffa fler kardinaltetror, och det inte är så många som skulle vilja ha en sjuk fisk funderar jag på att avliva den. Vad tycker ni att jag ska göra? 😕
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Avliva! Annars brukar kardinaltetrorna klara sig bra o bli långlivade. Min uppfattning är att får dom svamp i munnen är det svårbotat.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Ok. Vi får väl säga adjö till stackarn… 😢
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Hej! jag instämmer med Taggeman men vi bör ändå göra en diagnos om det är som små cystor blid munnen är det lympohocystis. är det fluffigt blid munnen är munsvamp (flexibacter columnaris)

Det verkar som lymphocystis. 😕 Då bör det inte vara någon större fara för pansarmalarna. Om det nu är så att sjukdomen orsakas av stress finns det nog inte mycket att göra. Oavsett hur vi behandlar den kommer vi aldrig kunna fixa ett stim och en lämplig miljö till den.