Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 1759 ggr
Zahara
0

Guppy hanar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fastnat för guppys, tycker de är otroligt fina och aktiva fiskar som även är lätta att odla fram, läser och läser om dessa fina fiskar men hu vad mycket det finns. Nu finns det ju massa kunskap här med som jag tänkte utnyttja :) Så vill ni hjälpa mig med mina hanar? Hanen på denna bilden är en slöja va?? Men vad heter färgen? Fisken heter Erik.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Zahara
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och vad är snabben? Är han med en slöja? Han är prickig och skimra i ljus grönt pärlemo.

Frida B
0

Lite Ot men vart har du hittat dom!? Dom var ju skitsnygga!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Amelida
0

Riktigt fina fiskar. Tycker om när folk hittar såna fina fiskar med en säregen karaktär. Bra jobbat :)

[zippo92]
0

jättefina!

-Cissi-
0

Båda är slöjguppys, det säljs nästan bara uteslutande slöjguppys i vanliga djuraffärer. Hanen på den undre bilden borde vara nån slags snakeskin :) den övre vet jag inte

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

nlinds
0

Vet någon hur stora slöjguppys blir ? 🙂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Ellenor123
0

6 cm enligt Zoopet.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

nlinds
0

#7 tack !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Zahara
0

#2 den övre på zoogiganten i Lomma och den andre på arken zoo i Hörby. Än är de största ungarna knappt 0,5 cm ska bli kul och se deras färger..

amis73
1

Du kan gå in på www.guppys.se det är svenska guppysällskapet där finns det mycket att läsa och titta på bla  snygga guppys

Toxics
0

Oj, vilka fina exemplar!, vart hittar man sådana där med stora fenor? =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[KiwieMie]
0

#11 Du kan alltid leta i olika djuraffärer, men kolla noggrant efter sjukdomar innan du köper dem. Brukar alltid finnas hanar med väldigt långa fenor i dem flesta djuraffärer. 

Om du vill ha en riktigt fin Guppy hane - sådana som kan vara på utställningar nästan - ska du nog leta efter en professionell odlare. Dem kan dock kosta rätt mycket :P