Teperatur
Ja, jag har en doppvärmare. Men den värmer väll bara? eller kyler den också?
För inomhus är det 21,2 grader men i akvariumet är det 24,5 grader och doppvärmaren är installd på 22,5 grader.
Är 24,5 för varmt för fiskarna?
Hur sänker man isåfall?
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Det beror på vad du har för fiskar och doppvärmare :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
doppvärmaren är en vanlig doppvärmare skulle jag tro, den heter EHEIM thermocontrol.
Och jag har guppys och kardinaltetror. =)
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Helt beroende på vad du har för fiskar. kan snarare vara för kallt
Om det är varmare än vad du vill ha när du har doppvärmaren i, ta ur den. Finns ingen vits med att ha den i och "slösa" ström.
Oftast värmer lampan/lysrampen ganska mycket i sig själv.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Tempen räcker ju bra till dom fiskarna :) lättare med ett kort på doppvärmaren, en del har som en liten ratt man kan ändra tempen på.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Graderingen på doppvärmaren stämmer aldrig utan du får gå på termometerns temperatur och ställa in efter det.
Jag har en doppvärmare som bara är på när det behövs, den känner av temperaturen och är sätt på 22 grader. Om det blir kallare än så, så sätts den på av sig själv och den lilla lampan börjar lysa.
Jag rekommenderar en sådan doppvärmare till dig, och att hålla karet på 22 grader. Vanliga doppvärmare kyler ej vattnet, så under sommaren blir det varmare än 22 och under vintern oftast lite kallare; vilket inte är något fel. Tycker inte man behöver hålla karet på exakt samma temperatur hela tiden :P
När man håller på med doppvärmare är det viktigt att den är i vattnet när den är uppvärmd och svalnat av ordentligt när man tar upp den annars spricker glaset.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅