Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1763 ggr
Anjelu
0

Vad heter era fiskar?

Som rubriken lyder. Vad har era fiskar fått för namn? Själv är jag en person som döper allt ifrån bilar till robotgräsklippare men mina kära fiskar är fortsatt anonyma (undantaget Kjell och Berit, mina albino Ancistrus). Så stilla min nyfikenhet och dela med er av namn och vad det är för typ av fisk, gärna bild också om ni orkar.

Grodan
2

Jag har en stor silverfisk som heter Anton. 😃

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Anjelu
1

Oj va mysigt! Har du flera silverfiskar? I så fall rekommenderar jag att du ringer Anticimex….eller börjar städa ;)

mejamylove
1

Jag döper alla mina fiskar och grodor och allt vad det innebär! Jag orkar inte nämna alla så jag nämner bara mina tre favorit grodor :)

Den första heter Pie, smeknamn för caterpie inte av någon speciell anledning :3

Den andra heter bulba, från bulbasaur pga hans ovanliga buckelrygg c:

Den tredje heter mini, för att det är den största grodan jag har :)

[dynamitella]
0

Jag har en fisk som har ett eget namn, och det är min största kuhliiål. Hon heter Fläskdoris :)

Annars heter Gibbicepsen just det. Gibbicepsen. Och Ancistrushonan heter Ancistrushonan. Fantasilöst men hemskt korrekt.

Zureel
0

Jag döper de fiskar som är lätta att identifiera den största av mina colombiatetror heter bossen sen har vi Malte och Malta mina 2 Ancistrus. Mina slöjstjärtar som tyvärr gick bort döpte jag efter karaktärer från Supernatural tv-serien har haft en Guppy som jag kallade Red arrow då han var röd och hans primära sysselsättning var att så snabbt han kunde susa från ena ändan av akvariet till den andra.

[Jens]
1

Jag döper inte mina fiskar men har ändå (nästan) koll på vilka de är som simmar i akvariet. Dock har jag svårt med kardinaltetrorna eftersom de är 35 stycken. 😉

Ellenor123
0

Jag döpte mina fiskar en gång men valde alldeles för komplicerade namn så det var glömt dagen efter 😃 Min brorsdotter har också döpt dom men tycker inte att Glitter, Prinsessan, Ponny och Sparkle passar på minst 3 killar :P Jag kallar dom istället den vita, den röd/vita, den med rött på ryggen och bäbisen(som är minst). Tråkigt men bra :)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

-Cissi-
0

Jag döper inte heller mina fiskar :p

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Frida B
1

Guramin heter Pelle Svanslös, guppyhonorna heter Snövit, Lillasyster och Törnrosa. Guppyhanarna heter Karlsson (på taket) och Lillebror. Praktbotiorna heter Piff och Puff, algätaren heter Pingu. Malen kommer jag inte ihåg namnet på 😃 Glödbandstetrorna var inte ens värda att döpa. Juste! Platysarna heter Kim, Lilla gubben och Ylva. Kan ni gissa tema?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Grodan
0

#2 Har några till. De har blivit flera nu. Jag är så glad över det. När jag städar så städar jag ju inte bort dem. Har jag aldrig gjort. Jag har aldrig dödat ett silverfisk i hela mitt liv. Skulle aldrig falla mig in.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

dermot
0

Aaron (döpt efter den söta killen i affären jag köpte fiskarna av ;) haha!), Aussie och Awesome samt en del namnlösa.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Zahara
0

Malen-Malin. Guppyhane1-Erik guppyhane2-snabben. Dotterns som har döpt dem :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Draken
0

Jag döper inte mina fiskar, men småflickorna gör det. och de har stenkoll på vilka som är vem :)

Ena skalaren : Black beauty

Ena påfågeln: Rosa-bella

Kamphannen : Blue

Det är de jag kommer ihåg just nu ;)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Anjelu
0

Haha många härliga och fantasifulla namn :). Men får nog säga att Fläskdoris leder ligan för sköna namn *asg*. Jag är rätt nöjd med Kjell och Berit men känner att jag borde döpa mina kära plattfiskar, dom ska ju (förhoppningsvis) husera i karet ett bra tag till. Det lutar åt Åke och Märta men det känns lite för gråsosse för ett majestätiskt Diskuspar som glider runt 😒.

idaaforsling
0

Har tidigare haft en scalar vid namn Jesus, en kulfisk vid namn Kungen och 3 påfågelsciklider vid namn Sture, Hans och Greta. :)

Idag har endast vår öronål ett namn, Berit. Hennes man Bert är avliden :(

abbas
0

vad säger ni om detta 😂 min skalar heter (mother fuker) för han åt upp alla 3 krdinal tetror

[Seaside]
0

#16 Skratt - då förtjänar han verkligen det namnet!

Anjelu
0

Ja Scalarer kan va ena bittra j*vlar. Men ack så fina :). #15. Jösses vad fina Malawis! Nu blir jag sugen på att skaffa fler akvarier! :)

Toxics
0

Ja, den stora guldfisken som mamma hade i sitt akvarium för något år sedan döpte jag till triton, han var helt klart kung över alla andra fiskar.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

idaaforsling
0

#18 Tack! :)

Det tycker jag absolut du ska göra ;)

pluntan
0

Som någon tidigare skrivit så visst har jag försökt döpa fiskarna också, men de namnen är glömda för längesedan… Är ju inte som en katt eller hund som lär sig lystra till namnen. Men en dag hoppas jag att det är någon fisk som ska utmärka sig så pass mycket att de är värd ett namn.

Har ju två albino pansarmalar som varit med från starten, det kanske är dags att de får sig namn snart :P