Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1051 ggr
[Parlplattan]
0

dog:(

för ca 1 vecka sen köpte jag 2 st eldbukssalamandrar, nu dog en av dem :( så en är ensam någon som har eldbukssalamandrar ( stockholm)

Lilolizeit
0

Har ingen.. Men jag tror att en bra start är att ta reda på varför den ena dog. Menar dig inget illa. Men inget djur borde dö bara sådär..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[ErikP]1
0

Beställde du dom så djurbutiken kunde ta in dom eller köpte du dom direkt i butiken?

[Parlplattan]
0

jag köpte dem direkt från butiken.

jo de är klart jag kollar .va fler som dött i butiken tydligen

Taggeman
0

Går du tillbaka med den döda salamandern så ska du kunna få en ny i utbyte eftersom dom har varit dåliga redan där.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[Parlplattan]
0

jo jag ska tillbaka med den, :(

TccT
0

Men man tar ju inte en ny nu i samma sändning då det dött i butiken oxå. Något annat eller tillgodokvitto.

[dynamitella]
0

Instämmer med TccT :) Jag hade gått ner med den döda salamandern (och den levande också, för den delen) och krävt pengarna tillbaka, alternativt tillgodokvitto eller något som inte är i djurväg jag behövt.

Om de får in djur som är i så dåligt skick hade jag inte köpt av dem igen förrän de bevisat att de skaffat en bättre grossist, alternativt åtgärdat problemet och ursäktat sig.

(Detta har hänt mig, fast med black mollys och praktbotior som dragit hem vita prick. Alla fiskar av samma art i butiken dog också).

[Parlplattan]
0

åh de är tråkigt när sådant händer! jar doch inte kvittot… men dom kommer nog ihåg mig

[dynamitella]
0

Det kanske kan fungera ändå. Om det är en bra butik så beklagar dem och ersätter dig, och är det en "normaldålig" butik hävdar dem att du kan ha dödat den själv eller att de inte kan utan kvitto.

Lycka till :)

[Parlplattan]
0

ringde dem.. gah hatar å klaga :o

[dynamitella]
0

Jag har alltid ont i magen när jag ska klaga :) Sist var det hos frisören, och hon bara blev helt galen. Haha. 

Kom ihåg att det värsta som händer att de blir sura. So what, det finns fler affärer :) Blir de otrevliga så jävlas med dem genom att ta till alla dina rättigheter tills du får rätt. Är de trevliga så var trevlig tillbaka.

Det brukar fungera.

[Parlplattan]
0

men åh hade ju inte kvittot så fick inte byta ,, men jag hade iaf inte gjort fel, de sa han nå ja , nu är min andra ensam… får se om den blir dåligvden med annars kanske jag kan skänka bort den, så den får kompisar