sjuk fisk, hjälp!
Jag upptäckte igår att vår vackraste hongi verkar vara sjuk. Han bara hänger i ena hörnet, ibland vid ytan och ibland på botten. Jag kan inte se något fel på honom. Bortsett från fightingskador runt munnen, han är/var kung i burken och slåss en del. Nu vill han inte ens äta. Vad kan vara fel? Akvariet ligger på 450L. Oj brukar ligga på 8, var dock ett tag sedan jag mätte. (Aldrig någonsin mätt några andra värden) temp, 26 grader.inner + ytterfilter. Dock lite lite material, har beställts. Något mer jag bör berätta? (Ska försöka lägga in bilder, surfar på mobilen) EDIT: Funkade inte att lägga in, ska göra det från datorn så fort jag klivit upp ur badet.
att han inte vill äta är ofta ett tecken på sjukdom eller stress.det är svårt att veta med så lite information men jag skulle isolera fisken tills vidare. är det något smittsamt så vill du isolera den. en av mina Platy hade samma beteende och det visade sig vara sk dropsy. fjällen börjar stå åt alla håll osv. den dog. kolla in fishnet.org/sick-fish-chart.htm för en bra guide
Fisken i fråga var död redan då jag badat klart :/ Tänkte försöka lägga ut bilder ändå så kanske nån kan se något som inte jag ser så att jag får veta vad felet var. Ska kolla in länken, tack! :)