ancistrus kön?
hej! jag undrar om min Ancistrus är hona eller hane? den är 7cm. den har bara "taggar" vid munnen inget uppe på.
Hona :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
1# är du säker? Isåfall är hon könsmogen?
skulle också tippa på en hona, huvudet är så brett.
Edit: jag har två honor, den ena med mustasch och brett huvud som din ser ut typ och den andra utan mustasch. Hoppades att den ena skulle vara en hane men det var en skäggig dam -.-
Dom blir könsmogna vis 5-6 cm och om din är 7 så borde den vara könsmogen :) Jag kan inte säga till 100 procent att det är en flicka men tycker att om det var en kille skulle den ha mer skägg och även på "nosryggen"
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Jag har en till fråga, hur ser en romstinn hona ut? Har nån bild?
Har tyvärr ingen bild men det är busenkelt om honan sitter på rutan.
Hon blir tjockare än normalt, ser ut som att hon har en "ölkagge", när hon sen har släppt rommen så buktar magen inåt ungefär lika mycket som den buktade utåt (dvs. om den buktade ut 3mm så buktar den in ca 3mm).
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Tycker att #6 har beskrivit väldigt bra. Man kanske inte ser så bra men man ser iaf att hon är väldigt rund över magen jämfört med den gula hanen på nästa bild som är slankare.
Det va en hane;) den har fått större skägg nu.
..