Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 8779 ggr
mccazz
3

Filterräkor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara rekommendera filterräkor till er som kan ha det! Underbara små kryp som är framme mycket, fredliga, trevliga att titta på och hjälper till att hålla rent i karet. De har små "tofsar" på frambenen som de viftar med i strömmen från filtret. Cool

Mina är den asiatiska varianten som blir runt 8cm stora (olika källor säger mellan 6-12cm..).

mccazz
0

En till..

mccazz
0

(och ett litet äpple som ser lite halvkorkad ut när han suger på en godbit, guppyn vette sjutton vad hon skulle dit å göra just då)

Scilla
0

Vad söta! Fint att de är mönstrade!

Aviendha
0

Skulle nog vilja ha lite städräkor, om det inte vore för min krabbfobi som smittar a sig på andra liknande djur, och dit hör räkan ;)

KerstinL
0

Jag har sett räkorna irl och dom är jättefina!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

PatrikN
1

Det är väll dom där räkorna som kallas solfjäder räkor?
Men fina bilder!

snurro89
0

Ååh ja vill oxå ha räkor nu!:P

fijja
0

Jag skulle också vilja ha räkor Kyss Fast nog helst röda, men dom där var superfina med Glad

[Bolten]
0

Jag hade 5 såna innan, gillade inte dom alls faktiskt. Och sedan var dom jätte konstiga låg upp och ner flera dagar, sedan var dom pigga igen och åt som vanligt…

ptb
0

Älskar mina räkor, har 2 st filter räkor som går i mitt 54 kar tills jag får ordning på mitt 375. Aldrig haft så klart vatten som jag har sen jag skaffade dem.

peppe_ing
0

Har också ett par såna och dom e såååå fina!! Min ena har blivit lite mörkare och den andra drar lite åt det röda hållet.