Min marina sommar.
Sommaren är för mig en årstid där man njuter av naturen och det fina vädret. Och som "fisk-nörd", så är man ofta i de våta partierna av naturen..
Så detta är en tråd där jag tänkte dela med mig lite av vad som intresserat mig denna sommar, och lite nya upptäckter (för mig).
Det kommer att dyka upp bilder osv. så får vi hoppas att någon tycker att det är lite intressant! :)
Har ni själva varit med om någonting ni vill berätta om eller har någon rolig bild, dela gärna med er! :)
Insåg nu att nästan alla mina bilder är på kameran, men jag börjar med det jag har på telefonen :)
Jag var ute och drog garn en dag och fick då upp denna krabat. Jag blev lite konfunderad över vad det kunde vara, då jag aldrig fått upp någon sådan tidigare. Plus att såg riktigt häftig ut! Så jag bestämde mig för att fråga runt lite på div. ställen på vår kära webb. Efter många förslag så kom jag till slut fram till att det var en skäggsimpa! :)
Häftig! Ser ut som en blandning mellan krokodil, drake och fisk 😍
#4 Visst är den häftig!
Fun fact om skäggsimpan:
Skäggsimpan är mycket orädd. Som dykare kan man plocka upp den från botten och lägga ned den igen utan nämnvärd reaktion. Troligtvis utgör pansaret av benknutar ett effektivt skydd mot predetatorer
[Djurliv i havet, Frank Emil Moen & Erling Svensen]