Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 633 ggr
JuliaSvenzzon
0

Bild Tråd!

Hej, Jag har startat upp ett 54 liters akvarium för en vecka sedan! I det har jag just nu 10 neontetror, 6 Platy och 1 mal. Nästa vecka ska jag köpa några Guppy som ska få flytta in där också! Jag är lite nyfiken på vad ni har för söta guppies/vildguppies/endlers! Så ni får gärna dela med er av fina bilder på era vackra guppies här på denna tråden!

-Cissi-
1

http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/4fe76becd3b4fd7a2e00a35d-bilder-vildguppysguppysendlers

Här har du en liknande tråd med bilder :)

Som jag skrev tidigare så är det nog lite mycket fisk i ett så pass nystartat kar :/

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Jens]
0

Lyssna gärna på vad -Cissi- säger med nystartad akvarium så du inte råkar ut för fiskdöd m.m. Det är ju det sista man vill. :) Låt dina fiskar åtminstone gå själva i akvariet minst en månad innan du köper ny fisk. Sedan är det bra att du har tex dropptest för nitrit för det är ett måste att ha för såväl nybörjare och experter. Då och då ska man testa vattnet för att ha ett bra koll på vad man gör. :) Kul med en nytt akvarium och man är så ivrig men det är samtidigt bra för fiskarna att ha ett bra koll på alltmoch skynda långsamt! Lycka till !!