Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1893 ggr
Jamie+Engla
0

Lättad!

Är så glad att guppyantalet i mitt stora nya kar minskat :) Var en vän till mamma som köpte nästan alla då hon hade flera av sina kompisar som leta guppys :) Nu är det bara 3 hanar o 7 honor kvar samt en miljon yngel haha :) ca 13 kullar, tre kullar är det bara två avkommor i;) Samt att hon fick med sig ett gäng posthornsnäckor :) Meningen är att två Axolotl sa flytta från ett annat kar till detta för att göra plats åt en kull Axolotl till hösten, men guppysarna måste bort först XD

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Lilolizeit
0

Va roligt med en kull på Axolotl i höst! Har du hittat dina honor nu? :) Hoppas att vi får följa kullen och utvecklingen.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Jamie+Engla
0

Lita inte på hon som kom o titta på dem då de ännu var små.. nyligen hade min morbror (reptilnörd) hittat ett stycke som förklarar hur könen ser ut på Axolotl.. kolla i det och det visa sig att mina var honor. Så jag beställde snabbt en hane då jag har folk där jag köper dem som gärna håller djur åt en :) Klart att jag delar med mig av detta! Får se om jag lyckas ;)

Lilolizeit
0

Jaså, vilken tur att du fick reda på det då. :) Kan du inte visa någon bild på dina Axolotl? Alltid kul att se andras. Vad är det för färg på dom du ska ta kull på?

Jamie+Engla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla mina är ljusa golden ;) Här är bilden på hanen Max :)

Jamie+Engla
0

Tjockisen Axena ;)

Jamie+Engla
0

Axenas "syster" Toxic uppe på deras grotta :D

Lilolizeit
0

Vilka finingar! :) Axena var verkligen en tjockis, haha, riktig sötnos. Gillar golden, hade själv velat ha en mörk golden. :) Vad ska du göra med ungarna sen? kan ju bli en himla massa av dom! :)

Jamie+Engla
0

Tar bara och lägger tid på ett litet gäng ägg isf. Resten får föräldrarna äta eller om de faktiskt klarar sig tillsammans med föräldrarna direkt. lägger lite ägg i ett separat kar och koncentrerar mig på dem =)

Lilolizeit
0

Spännande! :) Ja det är väl så man får göra. Låter vettigt. :) Ser verkligen fram emot att följa det här!