Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 1354 ggr
medarbetare
0

Förvirrad...

Hej igen! Jag har ett 60 liters-akvarium som det endast bor en mal i just nu. Malen är rätt gammal och har blivit fruktligt stor! Han behöver ett större akvarium men jag vet inte, är det svårt att sköta? Är inte insatt i vattenvärden osv, osv. Och jag vill inte köpa fler fiskar just nu för då får han ju ännu mindre plats… Vad har ni att säga?

MrJLundin
0

Det är lättare att sköta ett större akvarium, vattenvärdena blir stabilare. Vad är det för mal du har, för vet vi det så kan vi nog rekommendera en lämplig storlek på karet :)

medarbetare
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild, just tagen

wille_wille
0

Det där ser ut som en segelfenspleco, dom vill ha minst 600l som vuxna, 300L brukar fungera tills dom är ca 1 år.

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

medarbetare
0

#3 Oj!! Jag litar verkligen inte på akvariegubben längre. Alltid när jag köper fisk frågar jag vad han rekomenderar utefter det jag vill ha. Han vet att jag har ett 60L akvarium och han pekar ut de fiskar som passar bra till det (trodde jag iaf). Men flera av er på sajten har sagt att jag har ALLDELES förstora fiskar, så nu litar jag inte på gubben!

Zureel
0

Jag blev också rekommenderad en segelfenspleco till mitt 60 liters akvarium precis i början av mitt akvarieägande lärde mig fort att kolla upp saker själv och att inte impuls köpa utan koll.

medarbetare
0

#5 Ja, jag ska från och med nu bara köpa "säkra" fiskar! Men, vad kan jag göra med min "lilla" stackare nu då tro..? :'( Hade ju kunnat lämna till akvariegubben men man vet ju aldrig vart han hamnar då, kanske superbra, men det kan oxå bli ett mindre akvarium när jag vet hur han rekomenderar…:/

wille_wille
0

#6 Du kan lägga upp en annons på honom (på t.ex djurannonser iFokus, blocket eller här på akvariefisk) och så kollar du hur stort akvarium köparen har innan du säljer honom. Annars så kan du köpa ett större akvarium, fast det är väl inte så bara att köpa ett 600L akvarium :)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

medarbetare
0

#7 Ja, så kan jag ju göra… Jag hade tänkt att kanske köpa ett större akvarium (just till honom) men inte 600l..;) Det går aldrig.