"guppyporblem"
Hej!
Jag börjar få för många guppys i akvariumet så det får snart inte plats med andra fiskar…
Har någon något bra tips på hur man kan minska antalet?
Kanske också ska säga att jag inte är en sån som kan spola ner levande fiskar i toaletten (vilket jag redan fått tipset för)
Tacksam för svar!
Man kan ju sälja dom eller ge bort….
Jo jag har pratat med folk men ingen som är intresserad av Guppy :/
Ge till djur affärer, och sen om du inte vill ha massa bebisar ha bara hanar. :) Var bor du förresten?
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Bor du i Stockholm så kan jag ta ett gäng.
Har fiskar som skulle bli förstjusta i att få lite levande som omväxling. :P
MVH//Patrik
Så djuraffärer tar emot fiskar? Tänkte är dom inte oroliga för att det finns någon smitta i andras akvarium?
Jag bor i dalarna så lite långt att åka med fiskar ända till sthlm kanske :P
Vad har du för fiskar? dom lät rätt så stora :)
Känner en som kanske ska skaffa vampyrfiskar så då kanske man kan ge lite till dom också… Men dom visste inte än…
Vissa djuraffärer tar emot fiskar, jag tror chansen är större om du testar i en lokal djuraffär (alltså en som bara finns där och inte ingår i någon kedja), det är den uppfattningen jag hat fått iallafall.
Du kan ju testa att lägga upp en annons här på akvariefisk iFokus samt djurannonser iFokus också så kanske du kan få något för dom också🙂
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
tack för tipsen :D
Vart i dalarna bor du? :)
smedjebacken :)