Kan ett akvarium stå för mörkt?
För ett tag sedan ärvde jag ett akvarium som jag placerade i vardagsrummet för att kunna njuta av det varje dag. Problemet är bara att vattnet ganska fort blev brun-grönt och det hjälpte inte vad jag än gjorde. Till sist var det någon som sa att det förmodligen stod för ljust. Vilket kändes troligt eftersom mitt vardagsrum är fullt med fönster och solen lös dessutom direkt på akvariumet en stund på dagen. Så nu har jag flyttat det till hallen, ett rum som bara har ett litet fönster mot norr. Kand det bli för mörkt för fiskarna? Jag tycker att de verkar lugnare än förut, men å andra sidan upplevde jag att de var näst intill överaktiva tidigare, om fiskar nu kan vara det. Är det så att det här ämnet avhandlats tidigare ber jag om ursäkt, jag sökte på sajten, men hittade inget. Tacksam för svar eller länk till tidigare tråd.
Nej jag tycker inte att ett akvarium kan stå för mörkt jag har själv ett i min hall utan några fönster och det funkar fint. Däremot måste man ju ha en lysramp men det vet du nog :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .