"Trippiga" fiskar?
Hallå! Har svårt att bestämma mig för vilka fiskar jag ska ha i mitt akvarium. 150 liter. Vill att de ska se lite konstiga och trippiga! Mvh
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Nyckelhålsciklider är söta!😊
-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-
Kulfisk är lite udda och rör sig lite underligt också.
Lite av en flipperspelskula som far fram och tillbaka i akvariet.
Idiskaglasmalar
Behöver mer förslag! Glasmalar är coola men såna har jag redan hehhe. Och kulfisk såg jag en gång men aldrig mer igen, den är inte lätt att hitta va?
Ciklider är inte min kopp av te, påminner mig för mycket om min farsa…
Seså, inga som sitter och undanhåller info nu va?
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Norman lyktöga och blinda grotttetror då.
Torsk är ju ganska trippy, hur du ska få i den i akvariumet är en annan fråga dock.
Humlefiskar? ett gäng såna är riktigt coola. speciellt när man matar dom. som små pitbulls i humle/fisk format
Fyrögonfiskar? Dock så är de bräckvatten-fiskar.

#4, kulfisk är inte en art, utan flera, och jag tycker det har blivit vanligare och vanligare med i alla fall dvärgkulfisk i handeln. av arterna inom släktet Carinotetraodon är det bara tranavcoricus som kan hållas i grupp, annars ska dom hållas själva. flera av arterna är så aggressiva att dom inte ska hållas med andra fiskar alls :P min Borneensis hade ganska omgående ihjäl 4 vuxna platys, och efter det har jag inte försökt ha den ihop med andra fiskar förutom några ottosar som generellt brukar gå bra med kulfisk.
annars skulle jag verkligen rekommendera kulfisk, riktigt roliga fiskar!
iriatherina werneri
Såg att ingen annan svarat rätt, än. Så här har du facit. 👍
Har hittat mina fiskar jag ska ha här, min polare har 2 st och inte hittat innan vad dom heter. Tada, pseudomugil gertrudae. Hur coola är inte dom! Ser ut som dom flaxar med små icke hårbeklädda vingar. Dessutom sjukt pigga.
Tack för tipset xanna. Därifrån jag hitta :D
Blir nog en trip till Hässleholm för å spana in ännu fler skumma fiskar.
Åh! 😍
Inte illa alls!