Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 3075 ggr
Amoz
0

Slö kampfisk

Min kampfiskhane har senaste tiden blivit slöare och slöare, han ligger mest stilla på botten eller sin flytväxt. Han verkar ha fått svårt att hålla sig uppe, han försöker äta när man matar honom men har svårt att få tag på maten. Kan man göra något? Tempen ligger på ca 29 grader och pumpen är inte speciellt ström. Ska jag testa att stänga av pumpen och höja ytterliggare…?

[ErikP]1
0

Hur stort är akvariet?

Nwmo
0

Hur kan han ligga PÅ sin flytväxt?

- Emil

Amoz
0

30 liter

Flytväxten är liknande mossa, den "sticker" upp över ytan och flyter nära ytan.

theraphosa
0

Många kamp hanar har svårt att simma med tanke på de stora fenorna och vissa har problem med simblåsan. Du kan ju tästa att möblera om lite i akvariet, tillsätta lite salt, göra ett större vattenbyte och se om han blir piggare. Blir han de så är de troligen inget fel på akvariet/vattnet iaf utan att han tycker att de är jobbigt att simma med de stora fenorna

Amoz
0

Han har inte speciellt stora fenor, funderat lite på det med men det känns inte som att fenorna borde vara problemet, de största fenorna han har är vid gälarna, för att han är dumbo. Men jag kan testa med salt och vattenbyte.

Amoz
0

Kan inte ha salt i, har ju snäckor i… Kan jag flytta honom till en låda med salt i vattnet och se om det hjälper?

theraphosa
0

Tästa de :) salt brukar pigga upp och stärker slämskicktet