Ägg från scalare
Efter att misslyckats en gång (då jag gjorde det själv, men misslyckades med temperaturen och alla ägg möglade) och att föräldrarna alltid äter upp äggen samma dag, så hoppas jag på att lyckas den här gången :) Som tur var la föräldrarna äggen på en doppvärmare, så temperaturen är inget att oroa sig för den här gången ;) De är i 13.6 L behållare där de ska kläckas, men självklart får de ett större akvarium när de börjar bli lite större. Här är äggen på doppvärmaren :)
Medarbetare på Vetenskap.
Är det de från Arken? Hoppas att du lyckas :)
- Emil
Medarbetare på Vetenskap
#2 Nej, honan (den svarta) är från ett par som jag köpte på Arken zoo, (de fick in de från privata personer) men honan bytte till en annan från Akvariebaronen (den andra på bilden som är hanen). Det är nog honan som äter upp äggen, den förra hanen skyddade äggen från henne men hon åt ändå upp de :/ Den här nya hanen är inte en väldigt bra förälder (han skyddar bara från andra scalare, de andra fiskarna kan komma och äta äggen). Så de är inte så bra föräldrar, (därför tog jag bort äggen) men det blir fina ägg och det är verkligen starka fiskar. Så det blir nog fina avkommor :) Man kan se ögonen på de i äggen, och förhoppningsvis kläcks de idag :)
Medarbetare på Vetenskap.
Hur gick det då?
- Emil
Rom heter det väll 😛 kul! har dom kläckts?
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Rom är ägg. Så det är korrekt att säga ägg om man vill :)
Jo det är det nog men tänker på höns ägg när jag hör ägg :P
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Hmm.. TS har vart online när jag frågade, och efter. Antar att det inte gick bra. :/
- Emil