sjuka räkor, igen!
Vad har du för vattentemperatur?
Tycker det ser ut som en äggsamling.
Honan bör då snart vara redo för parning
#1 Har ingen termometer men det borde ju ligga på ca 22 grader (rumstemp?). Har även läst att blue pearls klarar allt från 15- 28 grader så den kan väl inte vara det? :/
#2 Jo det brunorangea bakom huvudskölden är ju rom, men hon är ju vit på själva kroppen, såhär ser mina andra blue pearls ut
elenihadjipetrou.blogg.se
Det är inte så att den ska ömsa skal snart? Den är inte tillräckligt vit i kroppen för att det skulle vara mjölksjuka eller inre bakterieinfektion.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Dom ömsar hela tiden känns det som, tror jag hittat mer än 6 skal under den korta tid jag haft dom (2 veckor idag) :P Men annars verkar dom ju må bra, simmar runt och pillar/äter konstant på allt…
Det är inte ovanligt att de ömsar direkt efter flytt, så det ser jag inte som något konstigt :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Dåså :) Men förstår inte varför den ändrat färg, den var ju inte så vit när jag fick den :/
Najs med 22 graders rumstemperatur, här är det 28 och sommaren har knappt börjat 😛
Den kan bli lite blek innan den ömsar skal som sagt. Jag har sett många sjuka räkor som varit vita i kroppen och den ser inte ut så då de är riktigt vita i kroppen.
//GuUuLd,
-IE Photography-