Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1182 ggr
inthegame
0

Mina yngel äter inte!

Hej, som rubriken säger så äter inte mina yngel!!
Jag ger dem mat 2-3 gånger om dagen. de får fryst artemia, men jag blev orolig när de inte åt så gav dem lite flingfoder så länge så de i alla fall skulle bli mätta. Jag lägger i lite, lite artemia. Sedan går jag och gör något annat i någon timme eller så och så kommer jag tillbaka och ser att de inte har ätit något.
Jag vill bara klargöra att jag bara ger flingfoder någon gång i veckan.
Vad gör jag för fel?

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

Nwmo
0

Du ska inte ge fryst foder så ofta. Ge fling foder 6 dagar i veckan, sen fryst en gång.

- Emil

mio_AH
1

Förmodligen så äter de men de äter väldigt lite så du märker ingen stor skillnad.

-Cissi-
0

Vad är det för yngel?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

inthegame
0

#1 Okej, tack!

#2 Okej, då ska jag kolla närmare i fortsättningen.

#3 Glömde visst att säga det, de är Guppy yngel:)

MagArne
0

Jag matar mina yngel med Tropical Microvit Basic med gott resultat.
http://www.akvarieshopen.com/microvit-basic-75ml.html

Jag har iof inga guppyyngel men har märkt att vissa sorter av fisk jag har är kräsen gällande mat och det kanske är samma med dina guppyyngel? Testa en annan sort foder och se om det går bättre?

Yngel jag matat med detta foder är Viktoriamunruvare, Scalarer och Mångbandad snäcklekare "multisar"

Viktoriamunruvarna matade jag 3ggr/dag. Morgon, eftermiddag och kväll.

searelia
0

Jag ger mina Guppy yngel vanligt fling foder sånt där tetramin. Sen är dem och äter på röda mygg larver som jag i huvudsak ger grodorna men som alla brukar vara å smaka lite på. Mina yngel frodas och är glada. Till och med så sociala att dem simmar upp i min hand ibland :)

inthegame
0

Okej, tack för svaren:) Hade tänkt att mata med fling foder 6 dagar i veckan och artemia 1 gång, men ska jag fortsätta mata 3 gånger per dag??

mio_AH
0

Ja 3 ggr om dagen blir bra.

inthegame
0

Okej, tack:)