Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 249 ggr
Znorpan
2020-08-03 17:06

Kön på ancistrus?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft denna röding i nästan 2år, idag köpte jag en mörk hane.. Har trott att den röda är en hona då spröten aldrig blivit längre, har jag fel? Blev ett himla liv i akvariet 🙈😱

Annons:
5ara
2020-08-03 18:05
#1

Om jag inte ser fel så ser det ut som att den har strån upp på ”nosryggen”, inte bara på överläppens kant, och då är din röding en hane. Kan tänka mig att det blev lite liv…

Znorpan
2020-08-03 18:26
#2

#5ara Ojdå, borde jag köpa en hona imorgon då? Vill ju inte ha krig 😔😔 Och varför har den så små strån när den andra har gigantiska? 🙈

5ara
2020-08-03 18:57
#3

De är individer och får helt enkelt olika kraftigt ”skägg”. Mina tre hanar är skiljer sig en hel del gällande skäggmängden. En hona kan få små fjun på överläppens kant men de har aldrig något upp på ”nosryggen”. Mina tre honor är helt släta på nosarna, inte ens minsta antydan till någon form av fjun. Vill du ha Ancistrus-yngel? Annars mår killarna minst lika bra utan någon hona i karet. Hur stort akvarium har du? Fast du kanske har tänkt att lämna tillbaka den andra hanen…

Draken
2020-08-03 20:06
#4

Rödingen är en hane. Du får nog separera hanarna, oavsett om du köper en hona eller inte, det kommer bli bråk.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: