Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (12) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Växter

Vad har jag köpt för växt?

2020-07-26 18:44 #0 av: fluffis

Jag impulshandlade en växt utan märkning och säljaren visste inte heller vad det var. Känns lite klen, röd stjälk och röd på undersidan av bladen. Blandat med små och lite större blad. Någon Ludwigia?

Anmäl
2020-07-26 18:51 #1 av: Lillyrod

Det ser ut som en Ludwigia ja. Jag köpte palustris för lite sen och den har väldigt klen stjälk. Den går av hela tiden.  Bladen är väldigt små också.

Anmäl
2020-07-26 23:00 #2 av: fluffis

När jag kollar på bilder så tycker jag att det mycket väl skulle kunna vara en Ludwigia palustrus. Får läsa lite mer om den :) Tack för hjälpen! :)

Anmäl
2020-07-27 09:31 #3 av: fluffis

Just det, man ser inte bilderna i mobilen, lägger därför upp en bild igen. Är kanske intressant för någon även om jag redan högst sannolikt redan fått rätt svar :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.