Annons:
Etikettauktioner-träffar-aktiviteter
Läst 516 ggr
Draken
2020-07-22 17:06

Olika medlemmar, Geografisk närhet.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har fått önskemål om vi inte kan lägga upp en tråd där man kan kolla var i Sverige våra medlemmar bor. Vilka län håller ni till i. Och vad har ni för fiskar.

Det kan vara bra att veta vilka län andra befinner sig i. Vissa orter och städer har väldigt dåligt utbud på fisk och växter. och det som finns kostar skjortan oftast. Viss är det bra att gynna de lokala butikerna . Och de flesta kan ta hem det mesta om det finns hos leverantörena.

Men ibland är det bättre att handla från privatpersoner, och det gäller ganska många av de olika fiskarna, främst levandefödare och vissa ciklider.

Därför tror jag denna tråd kanske kan var till hjälp och nytta för några av våra medlemmar :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
2020-07-22 17:08
#1

Jag bor i Västernorrland, i Medelpad. Vi har en jättebra Arkenbutik på hemmaplan och även en 8 mil söderut.

Själv har jag :

*Malawiciklider
*Sydamerikanska ciklider

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Ellrose
2020-07-22 22:40
#2

Jag bor i Gävleborg i Gävle. Jag har just nu inga fiskar planerar att skaffa, gata för länge sen. Just nu har jag bara en hel drös hamstrar då jag är uppfödare. 🙂 Vi har ett par djuraffärer här, Arken zoo (Valbo), Gävleborgs zoo (Gävle), Söders Zoo (Gävle) dom tar alla hem fisk om man söker. 🙂 Sen finns det ett par runt om dom odlar /avlar på fisk, 🙂

( Ellrose Hamsteruppfödning)

5ara
2020-07-23 09:48
#3

Jag bor i norra Småland; närmare bestämt strax utanför Huskvarna/Jönköping. Här i stan finns två butiker som säljer akvariedjur och jag upplever att båda dessa har ett ganska bra utbud. I mina kar bor det en del sydamerikanskt; huvudrollen kan man nog säga att mina scalarer har och jag drar upp några yngel från dessa emellanåt. Utöver scalarerna är det ett par olika sorters pansarmalar, Ancistrus, Neritina-snäckor, odessabarber och siamesiska algätare. Jag har även ett kar med räkor (caridina cantonensis blue bolt) och ett annat under uppstart där det är tänkt att det ska gå kardinalräkor (caridina Dennerle) och elefantsnäckor.

TccT
2020-07-23 10:35
#4

Gävleborg

Nephi
2020-07-23 12:35
#5

Jag bor i Örebro,Närke Vi har 4 butiker som säljer fisk (som jag vet, kan säkert finnas någon jag missat) 2 akvariebutiker, en med litet utbud och en med stort utbud, en djuraffär med helt ok akvarieavdelning, samt en Arken Zoo som jag ställer mig tveksam till att köpa fisk från men som har mycket olika fina växter. Här hemma finns just nu räkor av sorterna körsbär och CR.


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Xseros
2020-07-23 15:52
#6

Bor i Jönköpings kommun Finns två butiker med fiskar, Rilo zoo med bra fiskutbud och Djurbutikerna.se där jag upplever att akvariedelen är väldigt sunkig, tex. var inte många växter märkta, några akvarium var släckta och det luktade oerhört konstigt. de har dock ofta mer ovanliga fiskar. Kvalité varierande


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Annons:
fluffis
2020-07-24 22:45
#7

Jag heter Maria och bor i södra Skåne. Jag är lyckligt lottad med flera zoobutiker i närheten. Jag har två akvarier med kopparbarber, Galaxyrasbora, olika snäckor och är för närvarande översållad av körsbärsräkor. Någon som är sugen? :)

aqva65
2020-07-26 02:08
#8

Bor i Göteborg . finns 3 bra zoobutiker här !

har 6 st akvarium ,ett är igång med fiskar( 540 Liter)  dom andra 5 är odlings kar startar upp i höst !

Upp till toppen
Annons: