Annons:
Etikettallmänt
Läst 534 ggr
Ellrose
2020-07-17 22:27

Akvarium vilka fiskar

Hej, jag har eventuellt börjat kolla på att skaffa fisk efter flera år. 🙂 Jag har blivit kär i Boyu och har kollat på deras som är 33liter samt 64liter. 🙂 Det lutar mot att jag skaffar ett på 33liter, jag har fått att en ny pump behövs då den i inte är jättebra. Så ser vet jag redan. Frågan är vad för fisk skulle man kunna ha i? Kampfisk, Guppy / Endlers vet jag samt räkor. 🙂

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
PeG
2020-07-18 00:39
#1

Små rasboror, räkor, snäckor. Kanske ett fåtal endlers eller en ensam Kampfisk men de skulle föredra ett lite större akvarium.

Lillyrod
2020-07-18 06:00
#2

Ett större akvarium är oftast lättare att sköta än ett mindre. Man är väldigt begränsad med ett så litet kar som 33 liter. När man har haft i sand, växter och kanske någon sten är det bara 20-25 liter vatten kvar. Det är räkor, snäckor eller möjligen en Kampfisk som kan passa. 

Med ett 64-liters blir valmöjligheterna väldigt mycket större.

5ara
2020-07-18 10:43
#3

Vad kul att du funderar på att skaffa akvarium! Kampfiskar ska helst hållas i kar utan andra fiskar och Guppy har benägenhet att bli fler ganska snart så om du vill ha ett så pass litet kar som 33 liter är nog en ensam kampfiskhane vad som lämpar sig bäst. En del kampfiskar ger sig även på räkor så det är inte säkert att det funkar så bra med det utan då är någon typ av snäcka med små antenner mer lämpligt. Om du däremot väljer ett 64-liters istället kan du eventuellt få det att funka med endlers och räkor ifall det finns gott om gömställen för räklingar.

Draken
2020-07-18 11:53
#4

Kampfisk eller räkor/snäckor, sen är det tyvärr ganska fullt.

Håller med övriga, satsa på ett 64 liters istället, då har du fler valmöjligheter :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

PeG
2020-07-20 15:29
#5

Jag tror att ett fåtal endlers skulle fungera men då tex endast hannar. Ett lite större akvarium ger fler möjligheter och är lättare att sköta om.

Ellrose
2020-07-20 21:38
#6

Jag tror det blir en 66liter, 🙂 jag har inte sån jätte stor kärlek till Kampfisk arbete dom är fina men inte så mycket för mig 🙈 Men räkor, Guppy något annan kanske. 🙂 Tetra funkar såna typ 5-7 ish i en grupp. 🙂 Dom är kanske inte den finaste fisken men jag gillar dom 🙈😍

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
Lillyrod
2020-07-20 21:46
#7

Det finns väldigt många olika sorters tetror och det finns flera som kan gå i ditt kar. 

Ta en titt på zoopet.com så hittar du säkert några favoriter.

Draken
2020-07-21 10:32
#8

Finns flera olika tetror du kan ha i ditt kar om det är på 66 liter.

Rasbora går också, vissa sorter. Finns även Corydoras du kan ha

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: