Annons:
Etikettmalar
Läst 239 ggr
Nephi
7/7/20, 3:51 PM

Byta ancistrus i butik?

Hur tänker ni kring att ha Ancistrus i ett gränsfall till litet kar och ha möjlighet från affären att lämna tillbaka den och få mindre igen när de börjar växa upp? Eller bara era tankar om att kunna byta till mindre oavsett storlek på kar? Har fått det erbjudandet från en av akvariebutikerna i stan men har lite blandade känslor över det 🤔


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
Chinesecrestedlover
7/7/20, 5:39 PM
#1

Min syn är enkel. Djur är inga leksaker och de förtjänar respekt oavsett art. 

Vill man kunna byta, sälja vidare, tror man kommer trötta på en halv minut osv. så tycker jag att man bör hålla sig till leksaker, inte levande djur.

5ara
7/7/20, 7:52 PM
#2

Jag känner alltid en viss oro över bland annat sjukdomar i samband med nya fiskar så jag vill hålla antalet gånger jag introducerar fisk till ett minimum. Utöver det tycker jag det är väldigt kul att kunna följa dom genom livet så jag hade hellre valt någon sorts fisk som jag har förutsättning att ha kvar hela dess liv. Visserligen är det väl en detalj i sammanhanget men Ancistrus är en av de svårare fiskarna att få tag på.

Draken
7/8/20, 3:53 PM
#3

Jag brukar inte köpa fiskar som jag inte vet säkert att jag kan behålla hela livet.

Har dock tagit emot fisk som folk har ledsnat på. Men även där har jag försökt, i den mån det går, se till att jag kan behålla den hela livet.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: