Annons:
Etikettväxter
Läst 216 ggr
Nephi
2020-07-03 09:31

Hemigraphis Colorata

Var ute och åkte med en vän igår och åkte förbi en butik med akvariegrejer i en annan stad, kunde självklart inte låta bli att gå in och titta.

Hittade en hemigraphis colorata ibland växterna och fastnade totalt då bladen på undersidan var lila. Personalen på plats hade dålig koll på växter men sa att den inte blir långlivad i de flesta akvarium… Då den inte var så dyr så fick den följa med hem iallafall, men insåg när jag kom hem och slog på google att det är ju en terrarieväxt! 😭

Kan man ha den i akvariet i allafall? 
Om inte, tror ni den går att ha att växa ut från akvariet så som man ser att vissa gör med örter och andra plantor?  😊


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
Draken
2020-07-03 11:38
#1

En terrarieväxt kan klara sig i akvarium en kortare tid. Men den kommer, förmodligen, skrumpna ihop och dö efter ett tag.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
2020-07-03 11:38
#2

Jodå, du kan ha den i akvariet men den kommer dö efter ett tag. Om du sätter den i akvariet så får man hålla koll på när den börjar kasta in handduken och ta ut den för det blir en hel del nedbrytningsprodukter som kan rubba akvariets balans. Jag har absolut för mig att jag läst att den går att ha med bara rötterna i akvariet så om du har möjlighet till det kommer den nog klara sig längre :)

Nephi
2020-07-03 12:28
#3

Då får nog den också flytta in i mammas akvarium med den plantan jag köpte till henne när jag var där. Sen blir beställa en sån kruka med sugkoppar man ska kunna sätta högt upp på rutan i akvariet, såg en sån på Amazon här om dagen ☝️

Och självklart säga till henne att om den börjar se vissen ut så kasta  😃


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Upp till toppen
Annons: