Skriv ett nytt inlÀgg! Aktuellt just nu (12) Senaste inlÀggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / trĂ€ffar / aktiviteter Annonser Alger AllmĂ€nt Artbeskrivningar BerĂ€ttelser Bilder Butiker och lĂ€nkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) RĂ€kor, snĂ€ckor, amfibier m.fl RegnbĂ„gsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och brĂ€ckvatten SlöjstjĂ€rt, Koi och Guldfisk Tetror TĂ€vlingar VattenvĂ€rden Vilken fisk ? VĂ€xter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Foder

Hur mycket foder?đŸ˜„

2020-06-30 23:58 #0 av: Mill4

Nu har jag matat lite pÄ kÀnsla och lÀst pÄ förpackningen (stÄr inte ens pÄ alla hur mycket man ska ge) men Àr oroad att jag antingen ger dör mycket/lite.
NÀr jag frÄgade i djuraffÀren (Tycker han som jobbar dÀr pÄ fisk avdelningen verkar vÀldigt pÄlÀst och bra!)
SĂ„ sa han att mina pansarmalar 6st ska ha 1 liten tablett varannan/ var tredje dag 😰 Jag hade sĂ€kert gett 1 sĂ„n liten mini tablett var till dem varje dag om jag inte hade frĂ„gat😅

SÄ hur ofta ska dessa fiskar ges foder? De som har blandad kost tex kakaduaciklid hur ofta levande foder osv? Tipsa gÀrna om bÀsta fodret ocksÄ!
-rosentetra
-pansarmal
-platy
-neontetra
-ancitrusmal
-kakaduaciklid
-guppy

AnmÀl
2020-07-01 06:04 #1 av: Lillyrod

Jag skulle sÀga att samtliga behöver mat varje dag.
NÀr det gÀller mat i tablettform tar det ju lite lÀngre tid att Àta upp men flingor, granulat mm ska man inte ge mer Àn att fiskarna Àter upp pÄ nÄgra minuter.
Ge hellre lite flera gÄnger om dagen om du Àr osÀker. Exakta mÄtt Àr svÄrt att sÀga för alla fiskar Àter ju olika mycket.

AnmÀl
2020-07-01 10:19 #2 av: Mill4

#1 Ok! DĂ„ ger jag lite lite varje dag utspritt^^
Malen fÄr ju Àven grönsak 2 dagar i veckan sÄ han verkar nöjd

AnmÀl
2020-07-02 11:44 #3 av: DraknÀstets_Reptiler

Hellre lite för litet Àn lite för mycket. ge inte mer Àn vad de Àter upp pÄ nÄgra minuter, precis som skrivs i #1

*SajtvÀrd pÄ Akvariefisk, Reptil, Autism och Anhöriga.
*Medarbetare pÄ Debatt
*Arrangör Sundsvalls terrariemÀssa - STM (reptil.hemsida24.se)

AnmÀl
2020-07-02 18:35 #4 av: PeG

Och titta pÄ fiskarna nÀr de Àter sÄ att du ser att alla hinner med. Vissa tenderar att vara snabbare Àn andra. Jag har tvÄ Pakistanbotior som kom med vid nÄgot akvarieköp och den ena Àr relativt mager medans den andra tenderar att se ut som en boll om jag ökar pÄ matningen.

AnmÀl

Bli medlem pÄ iFokus

För att kunna delta i diskussionen mÄste du bli medlem pÄ iFokus. Det gÄr snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgÄng till över 300 sajter.