Annons:
Etikett: foder
LĂ€st 300 ggr
Mill4
2020-06-30 23:58

Hur mycket foder?đŸ˜„

Nu har jag matat lite pĂ„ kĂ€nsla och lĂ€st pĂ„ förpackningen (stĂ„r inte ens pĂ„ alla hur mycket man ska ge) men Ă€r oroad att jag antingen ger dör mycket/lite. NĂ€r jag frĂ„gade i djuraffĂ€ren (Tycker han som jobbar dĂ€r pĂ„ fisk avdelningen verkar vĂ€ldigt pĂ„lĂ€st och bra!) SĂ„ sa han att mina pansarmalar 6st ska ha 1 liten tablett varannan/ var tredje dag 😰 Jag hade sĂ€kert gett 1 sĂ„n liten mini tablett var till dem varje dag om jag inte hade frĂ„gat😅 SĂ„ hur ofta ska dessa fiskar ges foder? De som har blandad kost tex kakaduaciklid hur ofta levande foder osv? Tipsa gĂ€rna om bĂ€sta fodret ocksĂ„! -rosentetra -pansarmal -platy -neontetra -ancitrusmal -kakaduaciklid -guppy

Annons:
Lillyrod
2020-07-01 06:04
#1

Jag skulle sÀga att samtliga behöver mat varje dag. NÀr det gÀller mat i tablettform tar det ju lite lÀngre tid att Àta upp men flingor, granulat mm ska man inte ge mer Àn att fiskarna Àter upp pÄ nÄgra minuter. Ge hellre lite flera gÄnger om dagen om du Àr osÀker. Exakta mÄtt Àr svÄrt att sÀga för alla fiskar Àter ju olika mycket.

Mill4
2020-07-01 10:19
#2

#1 Ok! DĂ„ ger jag lite lite varje dag utspritt^^
Malen fÄr ju Àven grönsak 2 dagar i veckan sÄ han verkar nöjd

Draken
2020-07-02 11:44
#3

Hellre lite för litet Àn lite för mycket. ge inte mer Àn vad de Àter upp pÄ nÄgra minuter, precis som skrivs i #1

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

PeG
2020-07-02 18:35
#4

Och titta pÄ fiskarna nÀr de Àter sÄ att du ser att alla hinner med. Vissa tenderar att vara snabbare Àn andra. Jag har tvÄ Pakistanbotior som kom med vid nÄgot akvarieköp och den ena Àr relativt mager medans den andra tenderar att se ut som en boll om jag ökar pÄ matningen.

Upp till toppen
Annons:
Â