Annons:
Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 411 ggr
farido13
6/20/20, 9:02 PM

Ancistrus ägg med andra yngel

Hej! Min Ancistrus har fått en till kull med ägg och jag tänkte vilja flytta dom innan dom skulle kläckas för deras säkerhetsskäl och jag har ett litet mindre akvarium med Guppy yngel och Ancistrus yngel från deras förra kull och dom är mellan 2-3cm och min fråga är att om det är smart att lägga pappan där inne med dom eller blir det stressigt för honom? För jag tänkte vänta lite med att flytta Ancistrus ynglen till det stora karet

Annons:
5ara
6/21/20, 10:44 AM
#1

Hur stort är ditt yngelkar och hur många guppy- och ancistrusyngel har du där i?

farido13
6/21/20, 11:20 AM
#2

Tror karet är 10-12L med 11 Guppy yngel och 37 st mal yngel

farido13
6/21/20, 11:21 AM
#3

Det var därför jag frågade för tänkte att blir det inte stressigt för hanen med så många yngel?

Nephi
6/21/20, 11:27 AM
#4

Det låter väldigt trångt med så mycket smått på den volymen, tänker spontant att en fullvuxen Ancistrus inte vill bo så trångt även om det bara är temporärt 😉


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Lillyrod
6/21/20, 11:28 AM
#5

Jag måste säga att inte ens yngel bör bo så litet. De har ingen chans att växa och må bra på det utrymmet tyvärr. 

Jag tror du bör skaffa något större till dem.

5ara
6/21/20, 11:41 AM
#6

Oj, alldeles för mycket fisk för 12 liter även om det bara är yngel!!! Ett 54-liters borde du MINST ha till såna mängder! Stoppa inte ner fler fiskar där i.

Annons:
farido13
6/21/20, 1:29 PM
#7

Okej går i såna fall flytta dom till ett sån där förvaringslådor som rymmer 60L som jag har här hemma. För har inget annat akvarium här hemma. Men grejen är att jag hade hanen där när han vaktade sina ägg för tänker han gick aldrig ut ur grottan ändå så det skulle inte göra någon skillnad om det var stort eller litet men får flytta ynglen iaf

Draken
6/21/20, 4:15 PM
#8

#2 😮 Inte ens nyfödda yngel skall bo så trångt  😢

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

farido13
6/21/20, 10:22 PM
#9

Jag antog att dom kunde bo sådär för tillfället men kommer flytta dom till större ikväll eller imorgon

farido13
6/21/20, 10:23 PM
#10

Så ni behöver inte oroa er att dom ska bo i det lilla längre utan dom kommer få bo i såna förvaringslåda, kanske inte det snyggaste men dom lever iaf lite större kar

Lillyrod
6/22/20, 6:00 AM
#11

En förvaringslåda funkar bra för yngel. Då kan de växa ordentligt 👍

5ara
6/22/20, 11:15 AM
#12

Vad bra att du har en större låda att ha dom i istället! Mycket bättre!

farido13
6/22/20, 11:42 PM
#13

Jag vill inte att ni ska tro om att jag förvarar mina fiskar i små kar men antog innan att detta funkade men som man brukar säga ju större ju bättre och det positiva är att man kan dekorera mer i det nu :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: