Annons:
Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1620 ggr
Draken
6/6/20, 11:09 AM

Rovfisks Zoologiska

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags för en ny tråd, och denna gång ändrar jag lite i rubriken 😉 . Min tråd har hittils hetat "Rovfisks akvarievärld", men denna gång snodde jag Maleficums ide och kallar tråden för Rovfisks Zoologiska istället  😎

Jag har i dagsläget ett stort akvarium (630 L) igång. Jag skall inom kort starta upp ett akvarium på 350 liter, ett hörnakvarium.

*630 litern är ett biotopakvarium där jag har Malawiciklider. Cikliderna kommer från olika delar av Malawisjön. Med dessa har jag även Viktoriaciklider som har samma krav på temperatur, vattenkvalitet och PH. Viktoriacikliderna har även samma temperamente som malawicikliderna.

Detta kar skall fyllas på med mer fisk, jag letar efter Greshakey en vuxen grupp som jag  vill ha, men de är ganska svåra att få tag på. Vill också gärna ha en grupp Frontossa, detta är egentligen en Tanganyikaciklid, men den kan gå och fungerar tillsammans med Malawi.

*Reptiler är också ett djur som finns i hemmet. Har 6 terrarium som är bebodda. I dessa finns Leopardgecko, Kungspyton, Skäggagam och Mandarinskink.

Skall göra lite omflyttningar av reptilerna under helgen. Vissa skall flyttas ihop och andra skall byta boende, så jag får se hur många som är bebodda efter helgen.

Jag har 3 tomma terrarium, men vet inte om jag vill göra något åt dem just nu.

*Äldsta dottern (Molam här på forumet) har också en kungspyton, hon söker efter en trevlig reptil, ödla eller orm, som hon kan ha i nåt av sina 2 tomma terrarium. Ska bli spännande att se vad hon hittar på ;)

*Gnagare är ett annat djur som finns i hushållet.Gnagarna är de 3 yngsta barnens egna djur.

Yngsta sonen har en Guldhamster som heter Stella. En jättemysig och gosig tjej som älskar att ligga under mitt hår i nacken. Tyvärr börjar hon bli gammal nu (1,5 år) så sonen är ju lite olycklig eftersom hon inte kommer leva så länge till.

Näst yngsta dottern har 2 marsvin. De köptes in  när hennes Guldhamster dog av hög ålder (hon var nästan 2 år) marsvinen är 2 pojkar. De heter Oreo och S´moore. De är 1,5 år och 11 månader.

Yngsta dottern har Gerbiler. 2 stycken tjejer Yellie och  Candis. Hon är lite frustrerad dock, för de blir inte riktigt tama som hon vill ha dem, men hon håller på mycket med dem i buren istället ;) Hon stoppar in händerna och klappar och kliar dem när de är i buren. Det går bra, men de blir lite oroliga och stressade om hon lyfter ut dem, så det gör hon inte.

*Hundar finns också i hushållet, 3 stycken just nu. Vi har alltid haft minst 2 hundar, som mest 4, åt gången. Alla har varit samma ras nämligen Bearded Collie. Nu har jag bara en kvar, men det finns tre hundar i hushållet ;)

*Speedy : Min  gampojke. Han är den sista beardisen vi har. Han är 10 år gammal, men pigg som en tvååring, trots dåliga höfter :)

*Xerox : Molams vilddjur, han är en Welsh Springer spaniel på 2 år som är mer vild än tam ;)

*Azaseal, kallas Azzie, är en Chiuahuakille som är  15 veckor. Ett litet monster som tror han är en stor hund ;) Han är full i bus och springer glatt med de andra hundarna genom oländig tärreng och blåbärsris. Busar gärna med Xerox trots att han allt som oftast blir nermejad. Han är absolut ingen väskhund, och kommer aldrig bli.

Azzie skall bli terapihund till yngsta dottern som har autism. Det är hennes hund redan nu, det är hon som går ut med honom, det är hon som skall gå valpkurser och utbildningen med honom.

Naturligtvis är det jag som står med det yttersta huvudansvaret. Han är köpt och försäkrat i mitt namn. Dottern är 12 år, hon skall inte stå med ensamt ansvar för en hund.

Samma sak gäller även för de andra djuren som barnen har, det är jag som har huvudansvaret för djuren. Djuren är deras egna, men ansvaret är mitt :)

Blev ett långt inlägg detta ;) men ha så kul med att titta på massa olika bilder på djuren som är inneboende hemma hos oss 😎

Här finns min gamla tråd:

https://akvariefisk.ifokus.se/discussions/5e766101ce12c46105004da1-rovfisks-akvarievarld-13?discussions-1

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

  • Redigerat 9/9/20, 11:27 AM av Draken
Annons:
Draken
6/6/20, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Skulle egentligen ha gjort vattenbyte idag, men måste flytta runt i terrarierna.

Däremot så skall jag fylla på det som har dunstat, det är väl kanske 20 liter.

Fyller på med kallvatten, har gjort det på sistone, har en förhoppning om att jag kanske kan hålla nere temperaturen någorlunda om jag använder kallvatten både vid vattenbyte och när jag bara fyller på det som har dunstat.

Nu fyller jag ju inte på med iskallt vatten när jag gör vattenbyten, utan då ligger temperaturen på kring 23 grader. men när jag fyller på 10-20 liter som har dunstat, då använder jag iskallt vatten.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
6/6/20, 5:10 PM
#2

Det är ju klart de andra djuren vill vara med på ett hörn så då är det ju ett perfekt trådnamn! 😉

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
6/7/20, 10:11 AM
#3

Ja eller hur 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/10/20, 12:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Stenröset i mitten på karet ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/10/20, 12:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hela

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/10/20, 12:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Forefish ob. "Marble cat" Hona

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
6/10/20, 12:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hinderi "Red emperer" Hane

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/10/20, 12:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Nyfikenstrut. Golden hane

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/10/20, 12:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Valpkoma

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/10/20, 12:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/10/20, 12:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Kami.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/10/20, 12:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Molams, fortfarande odöpt ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/10/20, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Sonens Guldhamster

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
6/10/20, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Dotterns Marsvinpojkar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
6/11/20, 11:43 AM
#15

Härliga bilder på fina djur av alla möjliga slag :) Ska bli spännande att se vad det blir av hörnakvariet sen!

Draken
6/12/20, 8:26 AM
#16

#15 ska ha sand och mycket växter i hörnan, sen vet jag inte vad mer jag vill ha ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/25/20, 9:20 AM
#17

Idag skall jag se om  jag kan köpa hem lite växter. Har inte tagit fram akvariumet ännu, men jag kommer ställa upp ett mindre som jag kommer sätta växterna i tillfälligt. De får stå där med krukan ;)

Skall även l köpa mer sand :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
6/25/20, 9:27 AM
#18

Åh, vad kul! Nu är det på gång :D hoppas du får tag i fina växter!

Draken
6/25/20, 11:45 AM
#19

Jo , jag längtar tills jag kan åka ut och handla 😃 Måste bara göra undan lite andra bestyr först ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/25/20, 10:36 PM
#20

Har handlat och fixat. Nu står akvariumet på på plats, men jag var tvungen att silikona fast bioboxen som hade lossnat. Så jag kan inte fylla akvariumet helt idag, men jag skall lägga i sanden, plantera växterna och släppa i fiskarna. Det blev 10 st. Kardinaltetra, som ska få bajsa in karet.

Köpte 10 växter, 5 olika sorter, endast snabbväxande i första taget, sedan skall jag utöka med mer och andra växter och fiskar., men det skall få gå och gona till sig nu , med växter och de fiskar jag har. Så får vi se sedan :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
6/25/20, 10:41 PM
#21

Har fixat iordning fler terrarier också.

Charlie har fått flyttat till sitt nya  boende idag. Han har fått betydligt större och han har fått sina flickor in till sig. Hoppas på smått där nu i sommar :)

Har inrett och fixat under eftermiddagen, pasade på medans jag väntar på att siliconet i karet skall härda ;)

Så här såg terrariumet ut innan jag fixade det idag (det är tomt på bilden)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/25/20, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Nu ser det ut såhär :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/25/20, 10:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Titt ut säger "kommandoran" Sakura 😎

Sakura är bossen över flickorna och hon är Charlies "first lady ". De har bott tillsammans några månader, men det har varit för trångt så det hart inte varit några ägg eller ungar i år.

Nu hoppas vi på en ändring på det :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/25/20, 10:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Och här har vi kungen själv.

Charlie 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/25/20, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Svansen ni ser i bakkant på bilden ovan är "bitchen" Bella. Hon hängde fast i min tumme och fräste åt mig när jag flyttade henne från "barnkammaren" 😓

Hon syns lite i bakgrunden ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/25/20, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Har storstädat KP´ns terrarium idag också. Tog ut allt och bytte :)

Helt tömt på substrat, inredning och grottor.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/25/20, 10:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Fixat 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
6/25/20, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Nästa projekt innan sängen är att lägga i sand, plantera växter och fylla upp det som går i hörnakvariumet :)

Imorron tänkte jag hinna med att fixa stora karet också. Skall göra ett större, kallare, vattenbyte. Tempen har krupit upp mot 28-29 grader, och det är inte så nyttigt i längden för mina Malawi.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
6/26/20, 10:40 AM
#29

Hoppas Charlie och hans flickor gillar sitt nya boende och det vore ju sååå roligt med småttingar! Den där Bella verkar det som att man får passa sig lite för. Så tjusigt det blev hos KP’n! Alltså; hinderin är så himla fin tycker jag! Hoppas du lyckas få ner tempen en aning hos dom. Hela min lilla stuga är skuggad av stora träd så trots att det inte är särskilt bra isolerat håller sig karet på övervåningen på 25-26 grader. Räkkaret på nedervåningen funkar också fint och stannar på sina 23 grader.

Draken
6/26/20, 2:56 PM
#30

#29 Charlie verkar trivas bra som herren på täppan ;)  Han spänner upp sig och visar hur vacker han är ;)

Jo den lilla bitchen Bella, försökte nypa Sakura (Kommandoran) i svansen, men det fick hon ångra. Sakura tvärvände och fräste mot henne, och då släppte hon snabbt som bara den, hon lär inte göra om det  😉

De fick mat idag, och alla 4 åt med god aptit, inget bråk eller tjafs i mellan dem över maten  👍

Hinderin är mycket vacker. Det hade dunstat ur stora karet, så jag fyllde på med ca 30-40 liter, endast kallvatten. Fick ner tempen till 27. Men den skall ner till 25 - 26.

Blir att göra ett större vattenbyte i det karet under helgen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/26/20, 3:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Nu står hörnakvariumet på plats. Växterna skall få ta sig och det skall få stå och gå till sig med ett stim  Kardinaltetra.

Det kommer att fyllas på med mer växter och mossa, som skall sättas fast på rötterna. Nu är det bara snabbväxande

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
6/26/20, 5:12 PM
#32

Kul att du startar upp ett kar till. Ett kar för en inbiten akvarist är alldeles för lite ; )

Draken
6/26/20, 7:17 PM
#33

#32 Ja eller hur  😃 Nu har jag 2 stora kar igång. Har även flera små som står, om jag skulle vilja ta upp min Guppyodling igen 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
6/26/20, 7:27 PM
#34

Guppy är väl egentligen ganska tråkiga? Jag sa för länge sen att aldrig mer levandefödare. Sen köpte jag endlers och se hur det gick. Krokiga konstiga saker. 

Nä när de är borta så har jag andra planer för det karet 🙂

Annons:
Draken
6/26/20, 7:46 PM
#35

Jo du har rätt. Min ambition när jag höll på som mest var att odla fram friska och sunda exemplar. Jag skilde ut hanarna från en stam och honorna från en annan och satte ihop dem,  vart inte mycket bättre för det. Vi får se, just nu är jag ganska nöjd med hur det är iallafall :)  Akvariumen står där om begäret skulle uppstå ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/26/20, 7:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Var iväg och köpte lite mer växter idag, anubias och Javaormbunkar. Köpte även 10 kardinaltetror till. Passade på nu när de var så otroligt små. Blir liksom ingen direkt belastning på karet vare sig jag har 10 eller 20, när de största är max 3 cm ;)

Blev lite skillnad med de nya växterna ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/26/20, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Javaormbunkarna var riktigt stora och fina. men anubian var ganska små. De försvinner nästan bakanför Javan, trots att javan sitter på en lägre rot och anubian sitter ganska högt i karet ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/26/20, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/26/20, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/26/20, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/26/20, 7:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Mina glasfiskar som har legat i en låda ett bra tag 😊 Tyckte de passade bra här 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
5ara
6/27/20, 7:57 AM
#42

Det blev ju super! Vad kul med två akvarier av så olika karaktär; ett malawi och ett mer vanligt sällskapskar. Du får göra räkkar av något av de mindre ;) nu är jag sugen på kardinalräkor ihop med någon elefantsnäcka. Jag gillar så klart mina Blue Bolts jättemycket men det har blivit någon form av skada i hjärnan, känns det nästan som, och hela tiden ligger det där i bakhuvudet vad nästa kar ska vara för något. Om det inte var för mina svajiga golv i huset hade jag gärna kört på ett större, men det vågar jag inte som det är nu. Känns ganska lagom med 20 små bebistetror till att bajsa in ett så pass stort kar. Som vanligt tycker du har fått ihop en riktigt snygg grupp med rötter och växter. Förhoppningsvis tar sig anubiasen och syns lite mer bakom javaormbunken.

Draken
6/27/20, 11:38 AM
#43

#42 Jo det blev faktiskt ganska bra tycker jag. jag gillar att bygga upp med växter och rötter, jag har ju inga plastdekorationer eller plastväxter i mina kar, jag vill ha en "all natural look", och det tror jag att jag har lyckats med i båda karen :)

Räkor har jag varit sugen på, även snäckor. Men blir inget mer uppställt just nu. Får se vad som händer till hösten :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/27/20, 11:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Klarnat upp ytterligare nu på morronen, men man kan fortfarande se en lätt grumling av vattnet ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/27/20, 11:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Nu när de blev flera, har kardinaltetrorna vågat sig fram :)

Har inte matat eftersom de var väldigt skygga från början, men nu när de är framme tänkte jag försöka peta ner lite mat. Så får vi se om de äter🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/27/20, 11:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/28/20, 4:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Gör ett mindre vattenbyte idag. Det syns inte på bilden , men vattnet är lite tefärgat i akvariumet, misstänker att det ä'r rötterna som har torkat, och nu börjar färga ur sig när de kom i vatten igen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/28/20, 4:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Blev 2 nya växter också, kommer inte ihåg vad de heter,glömde ta kort på lappen 😊

Fina var de iallafall 🙂

Ska ta en bättre bild när de står på plats i akvariumet :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
6/28/20, 5:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Blev ju som sagt ett mindre vattenbyte för att bättra på vattnets klarhet. Det blev bättre, men nu är det ganska mycket syrebubblor, så jag skall knäppa bättre kort när de har lagt sig :)

På bilden ser man också mina scalarer som hänger i påsar just nu 😊 De är på inkoppning.

Nu skall det till ett gäng Corydoras på botten och något som är uppe vid ytan, tänker Platy, de finns i många fina färger :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/28/20, 5:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Samma växt som visas i #48, fast nu står den på plats i karet, och den är betydligt snyggare än förra bilden 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/28/20, 5:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Nu när vattnet hart klarnat betydligt, så kan man faktisk skymta anubian längst in på sin höga stående rot 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/28/20, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Bjuder på en bild på stora karet också. Jag har inte hunnit med det ännu, så det ser fördj…..igt ut, fullt i alger på rutan och stora kratrar i sanden 🤪

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/28/20, 5:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Två av brudarna utforskar nya boendet. Komandoran (Sakura ) markerar in sitt revir för att tala om för "småflickorna" att detta är mitt .

Hon är lite bitchig med dem och ger dem gärna ett tjuvnyp när hon kommer åt. Det blir dock inga skador , skulle det börja bli skador, så måste jag separera dem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/28/20, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Houdini utforskar också. Hon är lugn och snäll, gör inte en fluga förnär, därför får hon också oftast gå ifred för Sakura :)

Bella däremot (har tyvärr ingen bild på henne just nu) har fått sig en hurring eller två av Sakura, men då är Bella en riktig bitch också ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/28/20, 6:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Tyvärr en väldigt dålig bild på en av scalarena som flyttade hem idag.

Ska försöka få bättre bilder när de inte är så skygga längre.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
6/28/20, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Gillar mina Kardinaler :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/28/20, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
6/29/20, 10:55 AM
#58

Hörnakvariet tar sig riktigt fint! Det är ju guld värt med filtergojs från ett ingånget kar så man kan öka fiskbeståndet i betydligt snabbare takt än annars. Trots alger och kratrar ser malawi-karet snyggt ut tycker jag! Härliga bilder på ödlor med :)

Draken
6/29/20, 12:12 PM
#59

#58 Jo det tar sig riktigt bra :) Scalarena var framme när det tändes idag. Fick lite bilder, ska försöka lägga ut dem innan jag åker till jobbet :)

Malawikaret sköter sig i stort sätt själv, det är så himla skönt :) När det är gjort vattenbyte (hann inte i helgen) så kommer det bara att få stå utan störningar. Matar som vanligt och fyller på det som dunstar :)

Ska göda upp Leosarna (ödlorna) de är lite tunna efter parningssäsongen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/29/20, 12:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Fick ju lite bilder imorse när karen tändes :)

Scalarena har vågat sig fram

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/29/20, 12:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Smoke

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/29/20, 12:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
6/29/20, 12:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Zebra

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/29/20, 12:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

kardinaltetror

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/29/20, 12:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/29/20, 12:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Delfinciklid (Cyrtocara moorii)

Hona (först) hane (efter)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/29/20, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Dominanta hanen Sååååå snygg 😍 (i mina ögon iaf ;) )

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/29/20, 12:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Delfincikliderna leker för fullt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Bodinsson94
6/29/20, 4:39 PM
#70

Åhh vad fina skalarer 😃 Va väldigt fint när dom var lite fläckiga,tror inte jag sett såna förut 😯

Draken
7/1/20, 11:46 AM
#71

#70 De grå/svarta som jag har kallas smoke. De är riktigt trevliga.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/13/20, 9:39 PM
#72

Har knäppt lite nya bilder idag. Har gjort rent i flera terrarium och det har flyttat in en ny liten kille, som förhoppningsvis skall sätta in nytt blod i Draknästets uppfödning :) 

Det blev inga ungar i år, mycket för att jag själv inte har haft orken att engagera mig och sätta ihop djuren. 

Min älskade skäggagam Zaga gick bort för några dagar sedan. Fick aldrig igång henne med maten efter dvalan, så nu gapar hennes terrarium tomt på sin plats i rummet. 😢

Planen är att det skall bli en ny skäggis, men vet inte när det blir. Kan bli nu under sommaren, eller det kan bli till hösten. Vet inte vilket. Beror på när jag känner mig redo att fylla upp hennes plats.

R.I.P min fjällskling

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/13/20, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Här har en ny liten kille från Nightstar Geckos flyttat in.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/13/20, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Välkommen hem:

 Mikiko : Rainwater albino - Possible white & yellow - Het tyfon

( Bilden är tagen och ägs av Nightstar Geckos. Tillåten användning och © märkning.)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/13/20, 9:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Utforskning av nya boendet 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/13/20, 9:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#76

..

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
7/13/20, 9:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Houdini i farten. Hon letar säkert ett ställe där hon kan komma ut och bege sig på nya äventyr ..igen …det är inte första gången 😓

Men det blir svårt för henne, hon är numera i ett helt rymningssäkert terrarium 😈

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/13/20, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Sakura ( Commandoran) i öms

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/13/20, 9:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Nystädat hos Kami

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/13/20, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

I ssssssee you  😎

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/13/20, 10:00 PM
#81

Nu är terrarierna klara. Akvariumen återstår, de fixar jag under dagen tänkte jag :)

Har fått kiselalger i hörnan, men det var väntat, så jag skall skrapa bort det från rutan och göra ett vattenbyte, har även fått på sanden som också är ny, men det får jag stå ut med. Har inte köpt några Corydoras ännu, vill inte göra det förn jag ser att värdena är stabila i karet :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
7/14/20, 2:10 PM
#82

Tjusig ny kille! Beklagar att Zaga inte kom igång med maten. Tråkigt att höra.

Draken
7/14/20, 4:55 PM
#83

Jo jag blev lite ledsen. Ska städa ur hennes terrarium ordentligt och även sanera, för säkerhets skull, skall byta ut allt bottensubstrat och koka inredningen som går att koka. Allt annat spolas i hetvatten.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
7/14/20, 5:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Ska göra vattenbyte i hörnan lite senare och skrapa undan lite kiselalger på rutan. Skall nog ansa lite växter och sättaom skotten också :)

Måste försöka rota runt lite på botten också. så sanden "vänds". Har inte skaffat Corydoras ännu. Vill att karet skall bli stabilt först 🙂

Snyggt med kiselalger …..not 🤪

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/16/20, 2:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Råkade slinta på tangenterna igår när jag koilolade på en uppfödare av Kungspyton, så jag har visst bokat en orm 😊

 Pinstripe pied hona.

Döpt till Karma. Förhoppningen är att hon ska presenteras för Kami när de båda är könsmogna :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/16/20, 2:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Bella på jakt. Barnen var ute och letade gräshoppor igår, så jag släppte in en i terrariet. De visade jaktintresse, så vi skall gå ut och leta fler :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
7/16/20, 3:49 PM
#87

#85 Vilken sötnos och vilken häftigt färg! 😍


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draken
7/16/20, 4:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Pied och pinstripe har ofta dessa färger :)  Var ute efter en redan i fjio, men då fanns det inga. Köpte då Kami som är Lavendel albino, och har sökt en hona till honom, just en hona med morfen pinsripe pied . Hannar fanns det gott om hos uppfödaren, men bara en hona i år, så jag bokade den direkt, den levereras i Oktober :)

Pied och pinstripe pied har samma grundfärg, vitt och brun/gult, men teckningen kan skilja sig väldigt mycket

Bilden under är en ren Pied, hane.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/16/20, 4:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Pinstripe pied hane. Denna har samma morf som min hona, men man ser att det skiljer sig på teckningen :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/16/20, 5:01 PM
#90

Bilderna på ormen ovan är knäppt och ägs av Mijo Reptiler.

Har tillåtelse av ägaren,  att använda, samt copyright märka bilderna

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
7/17/20, 4:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Vattenbyte pågår 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Börjar klarna upp

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Har gjort vattenbyten i båda karen och städat terrarierna. Så har jag ju naturligtvis knäppt lite kort också 😃

Firefish ob Hane

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Hinderi hane

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Scalare Smoke och Zebra

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Kardinaltetror. Inte så många kvar nu, men har inte fyllt på eftersom jag troligtvis inte skall ha fler. Är ju inte det smartaste valet med Scalarer ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Det växer på bra

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
7/17/20, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

..

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Några Malawi

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Bright blue Zebra

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Firefish ob. hanen igen ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

..

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
7/17/20, 6:19 PM
#103

Fina fiskar ; )

Draken
7/17/20, 6:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Delfinciklid

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
7/17/20, 6:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Malawitanken

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Grottsystem och malawi

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Mer grottsystem ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Scalare smoke

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Javaormbunke och Anubias

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Scalare Zebra

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

..

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
7/17/20, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

..

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Klarnade upp helt rätt snabbt idag :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/17/20, 6:28 PM
#114

#103 Tack. :)

Jag tycker faktiskt själv att de har blivit riktigt fina :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
7/17/20, 6:38 PM
#115

Vad fint hörnakvariet tar sig! Kul att se :) Färgstarka och tjusiga malawis! Hinderin är så snygg tycker jag.

Draken
7/17/20, 7:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

#115 Jo det har tagit sig riktigt bra. Mina smokescalarer är helt utfärgade nu också.

Nu kan man även se det grön/blå skimret i fjällen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/18/20, 1:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Lite mer bilder på övriga djur ;)

Houdini

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/18/20, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

..

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
7/18/20, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Charley

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/18/20, 1:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Bella

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/18/20, 1:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Stripes.

Molams ena tamrotta.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/18/20, 1:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

..

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/18/20, 1:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Gastón.

Molams andra tamrotta.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/18/20, 1:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Kyltäcken är nog den bästa uppfinning som har gjorts när man har hundar som har ganska tät päls :)

Xerox Molams lilla odåga. Söt som socker, men värre än Hin håle själv om han lägger den sidan till mao, ett busfrö utan dess like.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/18/20, 1:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Släktsträff typ ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
5ara
7/18/20, 2:13 PM
#126

Haha! Slinta på tangenterna?! Sjukt fin orm i alla fall! Grattis!!! Har missat de inläggen om den på något sätt. Nu längtar vi till oktober:) Har ni haft de andra vavvorna på besök? Vilken härlig samling!

Draken
7/18/20, 3:27 PM
#127

Jo jag brukar slinta lite ibland ;) Hon är riktigt fin :)

Jo våran vavvas mor och syster samt "farbror" var på besök :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/18/20, 4:23 PM
#128

På Tisdag kommer Lucifer hem. han är en liten skäggagamspojke på 4 månader :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/22/20, 5:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Välkommen hem Lucifer ❤️

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/22/20, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Jamen här passar vi på att kasta hela gamla kostymen när man får nytt boende i lyxvilla 😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/22/20, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

"Lyxvillan" 😉

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/22/20, 5:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

NomNomNomNom Tycker Houdini

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
7/22/20, 5:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Vandrande pinne ( Sungaya inexpectata )

Nytt på mitt lilla Zoo. Näst yngsta dottern tyckte den var läbbig, hon skrek till när jag visade henne den som satt på min arm. Sedan var det frid och fröjd, då ville hon hålla i den och det fick hon ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/22/20, 5:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Köpte in 5 stycken. Så nu hoppas jag på förökning. De är hemafroditer så jag behöver inte bry mig om rätt könsfördelning ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/22/20, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Nope, tänker inte posera för kameran jag inte 😓😂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
7/23/20, 9:16 AM
#136

Ja, ett zoo är det verkligen hos dig! Kul att se dina bilder :)

Draken
7/23/20, 9:05 PM
#137

Jo det känns lite så ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/26/20, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Lilla Lucifer anpassar sig bra :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/26/20, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Piggögd liten buse 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
7/26/20, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/26/20, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
7/26/20, 3:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#142

Hittade en perfekt  anteckningsbok när jag var på sightseeing i gamla stan och gick in på en bokhandel .

Den blir perfekt att notera djur för djur vad som händer .)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

5ara
7/26/20, 7:37 PM
#143

Vilken passande bok för Draknästet! Härligt att lilla Lucifer verkar klara flytten så fint :)

Draken
7/27/20, 11:56 AM
#144

Ja eller hur 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: