Annons:
Etikettallmänt
Läst 552 ggr
Nephi
2020-05-21 13:03

Rund Leopard

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Upplever att en av leoparderna i akvariet börjar se rund ut och även har en mer orange färg mot de bakre fenorna på magen, är det något att vara orolig för? Kunde bara hitta information om Zebrafisk online (vet inte vad leoparderna igentligen kallas) och storleken och formen på leopardens mage påminner om de äggläggade Zebrorna i filmen på Zoopet. Kan det vara så att de lekt?? I så fall vad gör jag??? 🤔 försökte få en bild på den men de är ju aldrig stilla.. (Vet inte vilken kategori detta inlägg tillhör?)


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
Maleficum
2020-05-21 13:39
#1

Leoparddanio och zebrafisk är samma art bara olika mönster.

Om de leker lär äggen bli uppätna direkt av de andra fiskarna. Så om du inte absolut vill ha bebisar behöver du inte göra något.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Nephi
2020-05-22 10:18
#2

Om jag skulle vilja göra ett försök med yngel? Hur gör man då? 🤔 Inte för att jag tror jag skulle lyckas men bara för att ha testat om det skulle gå


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Maleficum
2020-05-22 10:38
#3

#2 Skulle gissa på att du måste separera honan och tror man brukar ha två hanar i ett speciellt akvarium där äggen kan trilla ner så föräldrarna inte kan komma åt dem (genom tex nät eller väldigt väl planterat eller kanske större stenar/grus) och sen fiska ut dem så fort de lekt. Är vad jag minns från vad jag läst för länge sen (finns säker bra instruktionsvideor på youtube).

Men har själv aldrig försökt odla några (men när jag själv hade zebror så lekte de gärna men som sagt så följde övriga efter och åt upp äggen på en gång).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2020-05-22 12:46
#4

Troligtvis romstinn

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: