Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 614 ggr
Nephi
5/15/20, 9:23 PM

Simmar i konstigt vinkel

Upplever att en kopparbarb inte simmar som den ska, någon som kan ha en idé på vad som är fel? Har suttit och tittat på den senaste 10min och den verkar ha svårt att plana ut och simma vågrätt mer än några sekunder åt gången


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
5ara
5/16/20, 9:23 AM
#1

Nä, det där ser ju inte riktigt bra ut förstås. Har tyvärr ingen aning om vad som är fel. En av min systers rosentetror började simma så där men den hade även några knölar på magen. Vi gissar att den hade fått någon form av tumörer som möjligtvis tryckte på simblåsan så den tog vi bort…

Nephi
5/16/20, 9:33 AM
#2

Han ser ut att simma något planare nu på morgonen även om han fortfarande simmar något ryckigt och bakdelen fortfarande verkar tung 🤔


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Lillyrod
5/16/20, 9:33 AM
#3

Det ser ut som att något är galet med simblåsan. Ibland kan det gå över men om den fortfarande är sådan efter något dygn skulle jag nog hjälpa den vidare.

Draken
5/16/20, 11:14 AM
#4

Något är galet med simblåsan som det verkar. Tyvärr så går det ( vad jag vet) inte att göra något åt det.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
5/16/20, 12:41 PM
#5

Har han inte rätat upp sig till imorgon så får det nog bli att vandra vidare 😔 Ser inte jätteroligt ut så som han simmar just nu Men vilket är det mest humana sättet att göra det?


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draken
5/17/20, 11:05 AM
#6

Lägg i en plastpåse och slå till hårt med en hammare eller liknand verktyg. Det låter grymt, men det är det mest humana sättet för små fiskar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Nephi
5/18/20, 7:48 PM
#7

Efter att ha pendlat lite mellan bättre och sämre så fick han idag vandra vidare


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

5ara
5/18/20, 9:39 PM
#8

Låter som rätt beslut med tanke på omständigheterna. Aldrig roligt när ens djur blir sjuka och så klart hoppas man på förbättring men ibland får man ta sitt ansvar som djurägare och se till att djuret inte utsätts för någon form av onödigt lidande. Bra gjort av dig!

Upp till toppen
Annons: