Annons:
Etikettprojekt-diy
Läst 373 ggr
Ellrose
5/12/20, 12:24 PM

Delning av akvarium

Hej, jag undrar hur jag delar av ett akvarium lättast och snyggast. Det är ett akvarium som jag ska få som inte kommer vara till fisk för att det läcker och börjar bukta. Är ett 450 liters. 🙂

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
5ara
5/12/20, 9:45 PM
#1

Har du tänkt att ha det till hamstrar eller något sådant? Tänker bara på vilka material som skulle kunna vara lämpliga…

Cecilia.S
5/13/20, 7:38 AM
#2

Är inne på lite samma funderingar som 5ara. Vad kommer du använda det till? Gissar på gnagare (hamster) i och med profilbilden 😉

Trä skulle vara smidigt men blir tyvärr lätt söndertuggat, så jag hade nog valt att satsa på glasskivor (fäst med silikon) eller akrylplastskivor istället. Dom håller länge och så länge kanterna är väl fästa och inte går att tugga på så kommer de inte att utgöra någon fara för tänder eller hälsa.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
5/13/20, 4:29 PM
#3

Går att silikona fast en glas eller plexiglasskiva som avdelare i karet.

Misstänker också att det handlar om gnagare 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Ellrose
5/14/20, 10:16 PM
#4

Alltså ni har verkligen läst vad det ska vara till på bara min profilbild 🙂 Bra jobbat Svarta är ja det ska användas till hamstrar har en uppfödning och vissa trivs inte i sina burar. 🙂 Och har därför tänkte fixa ett akvarium till dom. 🙂 450 liters akvariumet jag har hittat skulle kunna bli 2 bra storlekar på burar. 🙂 Jag hade tänkte ta kontakt med en glasfirma så att dom sågar ut i bra storlek mm. Men vill få fast glaset bra för att om jag senare skulle vilja öppnas upp hela till en bur.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

5ara
5/15/20, 9:05 AM
#5

Om du använder silikon för att fästa rutan så kommer det gå att skrapa bort silikonet med rakblad ifall du vill ta bort avdelningen senare. Vet dock inte om varenda liten test går att få bort på det sättet men definitivt det mesta i alla fall. Nu bara spekulerar jag men det kanske skulle vara en fördel att använda typ akvarie-silikon eftersom det inte är något antimögelmedel i det.

Draken
5/15/20, 11:47 AM
#6

Akvariesilicon är bäst att använda, då det inte innehåller några giftiga ämnen för djuren.

Har själv ( eller rättare sagt barnen) hamstrar och marsvin i akvarium /terrarium, och de gillar att gnaga på siliconet ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: