Annons:
Etikettlabyrintfisk
Läst 405 ggr
Catlady91
2020-05-05 18:01

Blyg kampfisk

Köpte en kampfiskhane för en vecka sedan, men han är inte alls som andra kampfiskar jag haft..

Han håller sig mycket längst bak i akvariet, gömd, simmar sällan fram.. Kommer fram när det är dags för mat, men annars passerar han bara för att komma till nästa gömställe. När jag håller en spegel framför honom,  rör han sig inte.

Han har som sagt bott hos mig i ca en vecka. Han gick från en oinrett akvarium på 40-50l till ett fullt inrett akvarium på 63l med växter, rot och sten.

Flödet från pumpen är minimal, så det är heller inget problem.

Nån som kan säga vad det kan vara?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
My5665
2020-05-05 19:25
#1

har du andra fiskar i akvariet? Ser han pigg ut annars?

Catlady91
2020-05-05 19:41
#2

Nej han går ensam förutom några snäckor. Svårt att säga då jag sällan ser honom. Men han äter inte med någon direkt jätteaptit, detr väl mer att han äter för att han måste.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

5ara
2020-05-05 22:05
#3

Hmmm… det låter inte som ett typiskt kampfiskbeteende. Man börjar ju undra om den kanske inte mår riktigt bra. Har du skött vattenbytena ordentligt? Vilken temperatur har du i karet? Visserligen har du inte haft den länge så det kanske kan räcka med att bara ge den lite mer tid 🙂

Draken
2020-05-06 11:42
#4

K0olla temperaturen och vattenkvaliteen. Kan vara det som spökar, eller så är han helt enkelt osäker då du inte har haft honom så länge.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: